Hej
det er sådan jeg har skrevet en del med en ind fra amino om jeg har taget hans ide til min hjemmeside?. jeg har dog ikke været på amino i snart 1 mrd. og det er ca 14 dage siden jeg snart på den mebe.
Du taler om brugeren mebe herinde? Som ejer
http://mebe.dk/?Var jeres forretningskoncept noget meget unikt udover at hjælpe folk der havde svært ved det? Noget meget nyskabende og anderledes der ikke er set før?
Hvis ikke - så glem alt han har sagt og bed ham om at sagsøge
http://www.nemprogrammering.dk/ først fordi de er større og har flere penge end du har (du har ikke engang lavet siden endnu).
Fordi man har en ide er det ikke ensbetydende med at ingen andre må lave noget lignende. Skulle Facebook sagsøge Google for at lave Google+ ?
Vi har jo heldigvis mange af samme type sider og som regel henvender de sig til forskellige segmenter af mennesker, og opfylder forskellige behov på hver deres måde.
Hvis han gerne vil hjælpe andre, så bør han ikke afskære dig fra at hjælpe andre også - eller er hans ide ikke så meget at hjælpe, men mere at tjene penge måske?
Der er ikke nogen der forhindrer ham i at lave den side enormt god, og ved at lave den bedre end din få flere brugere, højere rank på Google, flere besøgende og dermed penge. Fordi du vil lave det samme, betyder ikke du skal betale for det.
Mig bekendt har han vel ikke patenteret sin ide?
Og hvis han har talt med sin advokat, så bed om at få et skriftligt brev fra hans advokat om at hvis du ikke lukker din side og betaler 5000 per måned vil de sagsøge dig. Du skal have det på papir før du kan tage det som en realitet for alle kan sige jeg har talt og gjort og alt muligt - ja det fint så vis det.
Lyder godt med en advokat, men hvem betaler en advokat 1200+ kr. i timen for en side der ikke er blevet til noget, og som ikke genererer noget indkomst? Tvivler på manden har gjort det, og ellers så lad advokaten sende et brev for de penge før du kan tage det seriøst.
Indtil da så byg du videre på din side - du behøver jo ikke publicere den endnu. Der er ikke nogen grund til at stoppe arbejdet på en god ide over noget du ikke er sikker på.
Jeg synes kun vi kan få for lidt af sådanne sider der hjælper andre (regner med kvaliteten bliver god jo ;P ), så klø du bare på.
Det står ham jo heldivis selv frit for at at gøre præcis det samme og "hjælpe andre" fra bunden af sit "store hjerte (læs: griske)", og lave det til en endnu større succes end din side og blive millionær.
Jeg ville ikke gide spilde min tid på en der snakker og snakker, men ikke gør noget. Hvis han er seriøs omkring en advokat så skal jeg også nok være seriøs, men indtil jeg ser brevet eller anden aktion fra en advokat eller lign. figur så ville det ikke stoppe mig.
Klø på med din ide og nyd det fordi du ved du vil hjælpe andre og få en god side - held og lykke.
Indlæg senest redigeret d. 14.12.2012 09:43 af Bruger #17215