Jeg kan se at den fejler allerede i linje 16 siden der udskrives "ERROR". Du "suppressor" den reelle exception så det er svært at se hvad der går galt.
Jeg tror ikke at 'new File' i sig selv laver en ny fil, men noget der bruger File objektet gør måske. File i sig selv er en meget "fancy sti". Det er først når du kalder nogle metoder på den filsystemet checkes.
Her er nogle mulige teorier for hvad der måske går galt:
- Stien er ikke gyldigt. Nu ved jeg ikke hvad OS du bruger, men "/Test.txt" er f.eks. ikke en gyldig sti på windows.
- På linux er den gyldig men referer til rod-mappen i styresystemet som der måske ikke er rettigheder til.
- Scanner får en null File-objekt, eventuelt på grund af en af ovenstående årsager.
- Filen eksisterer ikke fysisk, og Scanner bliver brugt til at læse så den laver ingen fil, men prøver at åbne en ikke-eksisterende fil.
Her er nogle ting du kan prøve:
-Prøv og flyt Test.txt ud i Test mappen (rod mappen for projektet). Det er typisk der eclipse kigger.
- Prøv og ændre stien til "./Test.txt" for linux, eller "Test.txt" for windows, i sammenhæng med ovenstående.
- Prøv at fjerne din try-catch i openFile, eller alternativ gensmid exception: throw e; så kan du se den reelle fejl der opstår.
Indlæg senest redigeret d. 12.12.2012 19:32 af Bruger #14645