undefined fejl ved window.addEventListener('error'

Tags:    javascript

Jeg har noget Javascript kode som gemmer en fejlbesked når der sker en fejl i Javascript.

Noget i den her stil.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Men i øjeblikket får jeg nogen fejlbeskeder hvor url og line er undefined så jeg aner med andre hvor jeg skal lede efter fejlen.

msg er for eksempel lig med [object ErrorEvent].

Er der en måde jeg kan få mere information ud af msg ?

Jeg tror muligvis fejlen kommer ved en video eller audio afspiller når man spoler nogen gange.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er vidst kun i Firefox du får de 2 andre parametre med.
Prøv evt. med onerror istedet.

Eksempel:

du kan udskrve objectet i konsolen, så kan du se alt hvad den indeholder.

Ja men det er fordi det er fejl jeg logger når folk bruger browserne.

Jeg tror muligvis det kan opstå her hvis eventen ikke er tilgængelig eller sådan noget :

Eller hvis jeg forsøger at bruge audio hvis først den findes senere på siden.

Men det ville bare være rart at kunne få en fejlbesked der fortælle noget om hvor jeg kan finde fejlen.

så må du gemme det i en fil eller database når fejlen opstår.

log.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

ikke testet, men noget i den stil.

Jeg gemmer også fejlbeskeden fra error eventen.

Problemet er at url og line (se første kode) er undefined.

Kun msg har en værdi som for eksempel er "[object ErrorEvent]" og det er jo ikke meget at gå efter når man prøver og finde ud af hvor fejlen opstod.

Men hvis jeg på en eller anden måde man vise flere detaljer om [object ErrorEvent] så vil jeg gerne vide hvordan man gør. Men det skal være uden brug at console.log() fordi det er fejl som sker på brugernes computere.

Ja det virker sørme med onerror....

Men onerror kan jo kun bruges en gang per side så det lidt noget øv hvis jeg også bruger den andre steder.

Er der noget andet jeg kan gøre ?

Ja det virker sørme med onerror....

Men onerror kan jo kun bruges en gang per side så det lidt noget øv hvis jeg også bruger den andre steder.

Er der noget andet jeg kan gøre ?

Forstår ikke helt?

Man bør kun have 1 af samme event på samme side, så 1 onerror bør fange alle dine javascript fejl.

Jeg gemmer også fejlbeskeden fra error eventen.

Problemet er at url og line (se første kode) er undefined.

Kun msg har en værdi som for eksempel er "[object ErrorEvent]" og det er jo ikke meget at gå efter når man prøver og finde ud af hvor fejlen opstod.

Men hvis jeg på en eller anden måde man vise flere detaljer om [object ErrorEvent] så vil jeg gerne vide hvordan man gør. Men det skal være uden brug at console.log() fordi det er fejl som sker på brugernes computere.

idéen var også du skulle lave en serialization af dit object istedet for at sende den som en string.

der er ikke meget ved at kunne se
Fold kodeboks ind/udKode 

frem for
Fold kodeboks ind/udKode 

nu er det godt nok lige mouseevent istedet for error, men bare lige for at illustrere hvad jeg mener

Ok jeg har bare oplevet med window.onload for eksempel den kan man kun bruge en gang per side, derfor har jeg holdt mig til addEventListener.

Men jeg kan se at jeg ikke bruger window.error nogen andre steder så kan godt bruge den.

Tak for det.

Har du en forklaring på hvorfor de 2 andre parameter ikke virker med addeventlistner ?

t