AJAX driller

Tags:    ajax

<< < 12 > >>
Hej
Jeg har nu forsøgt diverse forskellige muligheder for at benytte AJAX på min hjemmeside, og har i første omgang lavet et blank system hvor jeg laver simple funktioner med AJAX. Jeg har haft held med at kunne få det hele til at virke, med innerHTML undtagen når jeg skal have db på, og med JSON er der intet der virker. Jeg har forsøgt i Chrome om Firefox på både Windows 7 og Mac OS X med henholdsvis XAMPP 1.8.x og MAMP 2.x.x. Ingen af disse virker.
Jeg har fulgt denne guide: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/jQuery/jQuery7_introduktion-til-ajax-og-post.php
og har ligeledes forsøgt at hente kildekoden fra videoen og forsøgt med denne, dog uden held.
Når jeg trykker submit, sker der intet.
Jeg har taget følgende informationer fra web-konsollen i Firefox:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ifølge dette, så skulle php-filen være indlæst, men jeg får intet ud på skærmen. Jeg har tjekket at JSON er med i MAMP, men ikke XAMPP, da jeg primært udvikler i Mac OS X og kun bruger windows til at tjekke om tingene virker korrekt.

15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja. Med innerHTML døde det hele når den skulle have noget database med. Men nu bruger jeg JSON og det virker jo fint.

Ja. Med innerHTML døde det hele når den skulle have noget database med. Men nu bruger jeg JSON og det virker jo fint.

med innerHTML ?

Ja. Jeg kunne få den til at gøre alt andet med innerHTML. Bare den skulle hente og udskrive noget fra en database, så stoppede det hele.

Ja. Jeg kunne få den til at gøre alt andet med innerHTML. Bare den skulle hente og udskrive noget fra en database, så stoppede det hele.

innerHTML er en javascript property man kan kalde på HTML elementer for at returnere eller sætte deres indhold. Hele din frontend med javascript og html kender ikke til din database eller noget som helst af din server-arkitektur.
Når du med ajax kalder et script på din server, udfører din server scriptet og returnerer noget tekst i form af f.eks. json eller HTML. Det HTML kan du proppe i et af dine elementer med innerHTML hvis du ønsker det.

Hvis noget fejler her er din serverside kode. Her er det altid en super god ide at tjekke det respons du får som Dan forklarede :) Det kan sikkert også gøres i Firefox, men ellers har Chrome super gode Developer Tools til det.

Her er det altid en super god ide at tjekke det respons du får som Dan forklarede :) Det kan sikkert også gøres i Firefox,

der skal du installerer FireBug helt u-unværlig når man udvikler.
men det er jo ligegyldigt hvilken browser man bruger under udvikling, man bør altid under udvikling vise alle fejl/advarsler og anvende de udviklings tools der er indbygget/findes til ens browser

<< < 12 > >>
t