Forhindre GetObject til Excel

Tags:    visual-basic

Jeg har et Excel dokument som er password beskyttet. Dette styrer jeg med en VB6 applikation som brugerflade.

Jeg åbner Excel vha. CreateObject, og angiver password for Excel filen. (application.visible=false)

Spørgsmålet er hvordan man kan forhindre at et andet program bruger GetObject og på den måde får adgang til den skjulte excel session. Alternativt, findes der nogen måde at detektere om et andet program har taget kontrol over Excel sessionen (Noget med Running Object Table og Reference Counting)

Jeg kan da umuligt være den første der har dette problem??

Michael Christoffersen

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du bliver nød til at kryptere filen for at være helt sikker på at den ikke kan ses af andet program fx en viewer. Jeg ved ikke hvordan man gør det i excel men du kan altid lave et script der tager filen og dekoder den, til en temp fil som så arbejdes på, efter endt arbejde kodes filen og overskriver egentlig fil. Men det er bare et forslag.

Jo men det hjælper jo ikke noget.

Så længe mit VB program har filen åben, kan et andet VB program jo netop bruge GetObject til at få adgang til det ukrypterede Excel dokument.

Michael Christoffersen

Kan man ikke få udelt adgang til en fil, det mener jeg.[Redigeret d. 08/08-02 11:29:52 af Martin Klausen Andersen]

Tja det ville da være dejligt - men hvordan???
Jeg tror du tænker på en delt netværks fil.

Her ligger programmet jo på den samme maskine.

mvh

Michael Christoffersen

Nej jeg mente når man åbner en fil inde i vb så kan man låse yderlig tilgang til filen=den deles ikke.
Ex: Open ("xxx.txt") For Input Lock Read Write As #1
Filen kan nu læses fra (input) men er låst for både læse og skrive tilgang for andre programmer.
Martin.

t