Bloker copy/paste

Tags:    html javascript

Hej
Jeg står i den situation at jeg gerne vil forebygge den gode gamle "fejl 40", når brugerne skal indtaste et password i brugeroprettelse vil jeg gerne sørge for at de ikke kan indsætte passwordet via copy/paste. Især fordi brugeren kan komme til at ramme en forkert tast uden at vide det. Så når de vil logge ind kan de ikke, fordi de har lavet en fejl.
Jeg ved at det skal gøres via javascript, men det er lige hvordan det skal gøres. Det skal lige siges at såfremt det er nemmere at udarbejde i jquery, i stedet for "normal" javascript, så er det muligt da jeg allerede anvender jquery til flere ting på siden.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://api.jquery.com/keypress/

I første indlæg under support har du en fin guide til at se hvilke keys der bruges. Dog er det ikke noget jeg vil anbefale at du piller ved, da dine slutbrugere kan have deres passwords stående i et excel ark til netop copy/paste.

Du skal hellere lave en recovery-password funktion. Gerne hvor du generer nyt password.

Man kan da ikke kopier indholdet fra et input der har typen password kan man?

Mener jeg heller ikke man kan.

Nej. Det havde jeg helt glemt. Men hvis de ikke kan kopiere det fra det ene felt til det andet, men kun fra ekstern kilde, så er der jo ikke noget problem.
Men kan jeg så gøre det med email, fordi her kan jeg godt copy/paste.

Indlæg senest redigeret d. 29.11.2012 14:40 af Bruger #17072
Nej. Det havde jeg helt glemt. Men hvis de ikke kan kopiere det fra det ene felt til det andet, men kun fra ekstern kilde, så er der jo ikke noget problem.
Men kan jeg så gøre det med email, fordi her kan jeg godt copy/paste.

Ja, men det var dog en irriterende ting at lave :b
Medmindre dine brugere er handicappede eller meget gamle, ser jeg det ikke som en særlig god idé.

Indlæg senest redigeret d. 29.11.2012 14:46 af Bruger #16319
Jo, men det er jo netop for at gøre det sværere for folk at lave fejl. Jeg ved selv at jeg enkelte tilfælde har glemt at sætte bindestreg(-) i min privatmail, og har aldrig fået aktiveringsmailen på diverse sider, fordi det var muligt at lave copy/paste. Hvis folk skal indtaste 2 gange, og jeg kan forhindre at de laver copy/paste, direkte mellem de to felter, og samtidig validerer inputtet, således at de ikke kan trykke Opret brugerkonto før felterne har samme værdi, så finder de ofte selv fejlen. Siden benytter allerede aktiveringsmails, og der er sat et timestamp i databasen, således at kontoen slettes efter 24 timer, hvis den ikke er blevet aktiveret.

t