if( set profil id indenfor 6 timer.

Tags:    php

Hej udviklere.
Rettet:

Har leget lidt mere med det. Men kan stadig ikke løse det.

$tid = date('d-m-Y H:i');
if($tid >= "".$visset['dato']."" && $tid <= "".$visset['endtime']."" AND "".$visset['setaf']."" == "".$_SESSION['brugernavn'].""):

Den skal jo tjekke om "session brugernavn" har besøgt profilen indenfor 1 døgn i denne udgave.

Fjerner jeg den if sætning, vil den inputte med INTO. Der vil stå følgende i dato og endtime:

dato:
21-11-2012 14:38
endtime:
22-11-2012 14:38

Men jeg kan ikke få den til at tjekke det. Med if sætning vil den intet gøre overhovedet. Selvom profilen jeg kigger på, har 0 besøg. Så vil den ikke tælle.

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2012 14:39 af Bruger #17369
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så er du jo nødt til at gemme et timestamp for en brugers besøg på en anden brugers profil. Noget ala:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Så kan du finde alle profiler, som brugeren har besøgt indenfor de seneste 6 timer:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Tror ikke du helt forstod mit spørgsmål :-)

1: Hvis jeg besøger en profil, må den ikke tælle mig i count, hvis jeg allerede har besøgt samme profil indenfor 6 timer.

2: Har jeg ikke besøgt profilen indenfor 6 timer, må den gerne counte mig.

3: Det blot det med at tjekke om jeg har besøgt profilen indenfor de 6 timer, som jeg er låst fast ved. :(

Så tror jeg heller ikke at du forstod mig :-)

Du er jo nødt til at registrere, at du har besøgt profilen, og hvornår, hvis du senere vil vide, om det er under seks timer siden, du sidst besøgte den. Det er meningen med indsættelsen.

Derefter kan du lave søgning nummer to for at finde ud af, hvilke profiler, du har besøgt indenfor de seneste seks timer...søgningen er ikke specifik til én profil, men giver en liste af profiler (du får ikke det hele foræret, men det burde ikke være svært at smide et ekstra tjek ind for kun at tjekke, om én profil er i listen).

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2012 22:48 af Bruger #2695
Rettelser:

Har leget lidt mere med det. Men kan stadig ikke løse det.

$tid = date('d-m-Y H:i');
if($tid >= "".$visset['dato']."" && $tid <= "".$visset['endtime']."" AND "".$visset['setaf']."" == "".$_SESSION['brugernavn'].""):

Den skal jo tjekke om "session brugernavn" har besøgt profilen indenfor 1 døgn i denne udgave.

Fjerner jeg den if sætning, vil den inputte med INTO. Der vil stå følgende i dato og endtime:

dato:
21-11-2012 14:38
endtime:
22-11-2012 14:38

Men jeg kan ikke få den til at tjekke det. Med if sætning vil den intet gøre overhovedet. Selvom profilen jeg kigger på, har 0 besøg. Så vil den ikke tælle.

//
Har rettet til:

if($tid >= "".$visset['endtime'].""):

Og der virker det jo fint nok - men mangler at få den til at gør det via ".$_SESSION['brugernavn']."

Kan i hjælpe med det`?

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2012 14:54 af Bruger #17369
t