Script til tids indstillet link?

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Script til tids indstillet link?

Jeg har et radio show som jeg sender på et par forskellige radio stationer, og ville i den forbinde gerne ha lavet en script, hvor det vises at showet nu er LIVE og man kan klikke på radioens Link.

Det skulle se sådan her ud:

Trance to the People is LIVE!

click here to listen! (Skal så linke til den pågælende Radio)

De fire link der skal bruges samt tidspunkterne er (Self. DK tid):

Mandag kl.22-24 - www.syke.fm
Onsdag kl.21-23 - www.sr.dk
Lørdag kl.21-23 - www.globegigradio.com/
Lørdag Kl.01-03 - www.safariradio.org

Håber der nogen der kan hjælpe mig..!! :)

Linket til min hjemmeside er: http://trancetothepeople.com/

Indlæg senest redigeret d. 18.11.2012 02:29 af Bruger #17447
15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lige en ekstra bemærkning.

Jeg kan se din hjemmeside er på engelsk så hvis du vælger at benytte dig af Javascript, så vær opmærksom på at tiden vil være forkert hvis en besøgende kommer fra en anden tidszone, da Javascript jo henter tid og dato fra lokale ressourcer.
Evt. hent tiden ud fra din server på en eller anden måde :)

Du skriver bl.a. "da Javascript jo henter tid og dato fra lokale ressourcer.",

Du bruger begrebet "lokale ressourcer", det kan misforstås. Lokale ressourcer for hvem? for klienten, eller for serveren du tilgår?

Da Javascript kun kører på klientsiden, kan det vel ikke være lokale ressourcer at hente det fra serveren?

Det ville selvfølgelig være federe hvis du havde en dynamisk tabel til at fortælle dig hvornår du havde shows, så du kunne ændre showtider som du lystede, men hvis det bare er de faste tider, ville nedenstående formentlig fungere:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Du skal bare have et HTML element med id = "islive", men det kan du bare selv rette til.

Indlæg senest redigeret d. 18.11.2012 12:55 af Bruger #11328
Ja eventuelt tænk på at lave en nedtælling til højre for dine tider og dage.

FX ( i tabeller for at få lige margener):

Mandag kl.22-24 - www.syke.fm - 1 dag til
Onsdag kl.21-23 - www.sr.dk - 3 dage til
Lørdag kl.21-23 - www.globegigradio.com/ - 6 dage til
Lørdag Kl.01-03 - www.safariradio.org - 6 dage til

Og hvis det så er på selve dagen ændres "x dag(e) til" til en nedtælling så de kan se hvornår det starter. Eventuelt en farveforskel på rød, gul og grøn alt efter hvor lang tid der er til, og i "åbningstiden" så ændre dette til et link med "LYT MED".
Til højre for kunne du udvide med et link til at modtage en mail som reminder en om at man skal komme ind og lytte med, som man modtager en halv time før showet starter eller lign.

Evt. hent tiden ud fra din server på en eller anden måde :)

skal vi ikke rette det til hent altid tiden fra din server, stol aldrig på brugeren indstillinger.

falder meget godt i tråd med det olebole skriver i http://www.eksperten.dk/spm/972438

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2012 12:44 af Bruger #16075
@Rasmus: Meget relevant bemærkning!

@Rasmus + Jakob > En mere korrekt måde at beskrive det på, er, at sige at det er klienten der i Javascript kan manipulere med tid og dato.

@Rasmus + Jakob > En mere korrekt måde at beskrive det på, er, at sige at det er klienten der i Javascript kan manipulere med tid og dato.

Om din eller min måde at beskrive det på er mest korrekt, afhænger i dette tilfælde synes jeg, af modtageren af budskabet (:
Jeg gav en lige til forklaring, samt et eksempel i praksis på hvorfor dette kan være et problem.

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2012 11:56 af Bruger #16319
Essensen er vel at hvis du skal sikre at tiden som opdateres hos klienten er synkroniseret med din server, så "bliver du nødt til" at definere det i dit script via et serverside sprog, fx. PHP.

Jeg har fundet et eksempel på følgende problem her:
http://stackoverflow.com/questions/1638337/the-best-way-to-synchronize-client-side-javascript-clock-with-server-date

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2012 13:16 af Bruger #8782
Essensen er vel at hvis du skal sikre at tiden som opdateres hos klienten er synkroniseret med din server, så "bliver du nødt til" at definere det i dit script via et serverside sprog, fx. PHP.

Jeg har fundet et eksempel på følgende problem her:
http://stackoverflow.com/questions/1638337/the-best-way-to-synchronize-client-side-javascript-clock-with-server-date

Kan ikke helt se hvad forskellen er fra det jeg skrev? :)

<< < 12 > >>
t