Hjælp mig jeg er kørt fast!!! Access database i VB

Tags:    visual-basic

Hej
Jeg er ved at forsøge at lave et program, der skal kunne håntere en database, men nu er jeg stødt på et problem, i denne database er der et billede til hver post, og det skulle gerne med i programmet også, men når jeg prøver at køre programmet får jeg beskeden at den ikke kan binde til det felt med billedet, jeg indsætter lige en stump kode så i kan se om i kan løse problemet, for mig, Mvh Kent og på forhånd tak

Private Sub Form_Load()
Dim db As Connection
Set db = New Connection
db.CursorLocation = adUseClient
db.Open "PROVIDER=MSDataShape;Data PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;Data Source=C:\\Documents and Settings\\Kent\\Dokumenter\\data1.mdb;"

Set adoPrimaryRS = New Recordset
adoPrimaryRS.Open "SHAPE {select VragId,Lokalitet,Vragnavn,Vragtype,GPS,Længdegrad,Breddegrad,[Dybde bund],[Dybde top],Noter,Kort,Vejr from vragtabel Order by Lokalitet} AS ParentCMD APPEND ({select VragId,Lokalitet,Vragnavn,Vragtype,GPS,Længdegrad,Breddegrad,[Dybde bund],[Dybde top],Noter,Kort from vragtabel Order by Lokalitet } AS ChildCMD RELATE Vejr TO VragId) AS ChildCMD", db, adOpenStatic, adLockOptimistic

Dim oText As TextBox
'Bind the text boxes to the data provider
For Each oText In Me.txtFields
Set oText.DataSource = adoPrimaryRS
Next
Dim oPic As PictureBox
'Bind the ole controls to the data provider
For Each oPic In Me.picFields
Set oPic.DataSource = adoPrimaryRS
Next

Set grdDataGrid.DataSource = adoPrimaryRS("ChildCMD").UnderlyingValue

mbDataChanged = False
End Sub

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej
Jeg er ved at forsøge at lave et program, der skal kunne håntere en database, men nu er jeg stødt på et problem, i denne database er der et billede til hver post, og det skulle gerne med i programmet også, men når jeg prøver at køre programmet får jeg beskeden at den ikke kan binde til det felt med billedet, jeg indsætter lige en stump kode så i kan se om i kan løse problemet, for mig, Mvh Kent og på forhånd tak

Private Sub Form_Load()
Dim db As Connection
Set db = New Connection
db.CursorLocation = adUseClient
db.Open "PROVIDER=MSDataShape;Data PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;Data Source=C:\\Documents and Settings\\Kent\\Dokumenter\\data1.mdb;"

Set adoPrimaryRS = New Recordset
adoPrimaryRS.Open "SHAPE {select VragId,Lokalitet,Vragnavn,Vragtype,GPS,Længdegrad,Breddegrad,[Dybde bund],[Dybde top],Noter,Kort,Vejr from vragtabel Order by Lokalitet} AS ParentCMD APPEND ({select VragId,Lokalitet,Vragnavn,Vragtype,GPS,Længdegrad,Breddegrad,[Dybde bund],[Dybde top],Noter,Kort from vragtabel Order by Lokalitet } AS ChildCMD RELATE Vejr TO VragId) AS ChildCMD", db, adOpenStatic, adLockOptimistic

Dim oText As TextBox
'Bind the text boxes to the data provider
For Each oText In Me.txtFields
Set oText.DataSource = adoPrimaryRS
Next
Dim oPic As PictureBox
'Bind the ole controls to the data provider
For Each oPic In Me.picFields
Set oPic.DataSource = adoPrimaryRS
Next

Set grdDataGrid.DataSource = adoPrimaryRS("ChildCMD").UnderlyingValue

mbDataChanged = False
End Sub

JT

Umiddelbart ser det ud som om du prøver at binde en datagrid til dit record set
hvis der er ole object ,så kan man ikke det,du bliver nød til at åbne to recordset
et recordset specielt til datagriden og et til dine billeder.

Hvis det ikke er det må du fortælle lidt om hvor den fejler.

Hej, Jeg vil nok råde dig til at stoppe med at lave en database i access, da den godt kan downloades fra en FTP server sener hen. Og det er muligt at den kan downloades. Så det er en god idé at lagde vær"

Mente det kun som kommentar!

[Redigeret d. 19/06-03 17:32:41 af Kristian Klemmensen]

t