Hej udviklere.
Jeg forsøger at lave senest set af. Men den må max vise 5 navne.
Har dog bare et problem, kan ikke se hvor fejlen er. Men den indsætter kun mit brugernavn 1 gang, det jo fint nok. Men en anden bruger, i chrome. Der indsætter den hele tiden.
Mit stykke kode ser således ud:
- if($_SESSION['theeye'] == "ja"):
- $sql = mysql_query("SELECT * FROM `profilbesoeg` WHERE `profilejer` = '".$_GET['brugernavn']."'");
- $tjek = mysql_fetch_array($sql);
- if($tjek['setaf'] == "".$_SESSION['brugernavn'].""):
- else:
- $dato = date("d-m-Y");
- $tid = date("H:i");
- mysql_query("INSERT INTO `profilbesoeg` (profilejer,setaf,dato) VALUES ('".$_GET['brugernavn']."','".$_SESSION['brugernavn']."','".$dato." kl ".$tid."')");
- endif;
- endif;
Hvis mit navn allerede er under senest besøg. Så skal den ikke indsætte mit navn igen.
Så må jeg lege med det, så efter 1 døgn, at den kan give tilladelse til at indsætte mit navn igen, hvis jeg besøger samme profil.
Men jeg kan ikke se hvor fejlen er :-/
--
Altså:
1: Sæt kun mit navn ind i senest set, hvis jeg ikke er i de seneste 5 besøg.
2: Er jeg på listen over seneste 5 besøg, skal jeg ikke indsættes igen.
--
Hele koden:
- if($_SESSION['theeye'] == "ja"):
- $sql = mysql_query("SELECT * FROM `profilbesoeg` WHERE `profilejer` = '".$_GET['brugernavn']."'");
- $tjek = mysql_fetch_array($sql);
- if($tjek['setaf'] == "".$_SESSION['brugernavn'].""):
- else:
- $dato = date("d-m-Y");
- $tid = date("H:i");
- mysql_query("INSERT INTO `profilbesoeg` (profilejer,setaf,dato) VALUES ('".$_GET['brugernavn']."','".$_SESSION['brugernavn']."','".$dato." kl ".$tid."')");
- endif;
- endif;
-
- $sql = mysql_query("SELECT * FROM `profilbesoeg` WHERE `profilejer` = '".$_GET['brugernavn']."' ORDER BY `id` LIMIT 5");
- while($besoeg = mysql_fetch_array($sql)){
- echo ("".$besoeg['setaf'].", ");
- }
Indlæg senest redigeret d. 10.11.2012 16:18 af Bruger #17369