hjælp til at skrive til textbox

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hej.
Jeg er ved at lære c#, og har lavet et lille program der udregner ph værdien i vand blandet op med syre.
Udgangspunktet er at vandet har PH 7 og syren PH 1

I min windows form, kan man indsætte antal deciliter vand og syre, og trykke beregn.

Mit regnestykke for udregningen er:

double ph = ((vand*7)+syre)/(vand+syre);
strPh = Convert.ToString(ph);

jeg har fundet ud af, at få resultatet lavet om til en String værdi, men problemet er, at jeg ikke kan finde ud af, at indsætte resultatet strPh i min textbox txtPh, når jeg trykker på knappen btnUdregn.. :-/

Jeg har vist heller ikke helt styr på konstruktionen af classes, methods m.v. endnu... Her er hvad jeg har indtil videre:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Indlæg senest redigeret d. 07.11.2012 19:18 af Bruger #17436
13 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
mange tak, det lyder meget rigtigt :-)
Hvordan er det lige, at man fra sin button click event kalder en metode?

Mange tak for svarene... jeg har ikke helt fået det til at virke endnu, har ellers brugt det meste af dagen på det... :-/ Det er vel learning by doing.

Jeg har endnu ikke lavet mine calcMetoder smartere, men har ellers rettet det til, så det ligner det i foreslog...

udregner.cs:

Program.cs:

Man skulle næsten tro, at en PH udregner ikke var et alt for kompliceret program at starte med.... :$

Hej. Tak for svaret.
Det der sker (eller ikke sker), er at jeg overhovedet ikke får noget i min textbox når jeg trykker på knappen.

Med lidt hjælp, har jeg ellers lavet koden om, da det viste sig at mine beregninger skulle laves eller kaldes fra btn_click metoden.

Fejlmeldinger osv er en rigtig god idé til programmet, men jeg tror lige at jeg skal få programmet til at virke først :-)

Her er den nye kode:

SÅ FOR S***N!!! :-D
Nu virker programmet. :-)
Jeg havde ikke kaldt min knap for det rigtige inde i koden... Gwaaaargh... har brugt hele dagen på det... *suk*

Så vil jeg lige smukkesere programmet, og så lave de der fejlmeldinger. Tak allesammen :-)

Indlæg senest redigeret d. 08.11.2012 22:12 af Bruger #17436
<< < 12 > >>
t