Demo af CMS

Tags:    testing demo

Hej
Jeg er igang med at færdiggøre et hjemmebygget CMS som kan tilpasses 100% til kundens ønske, men jeg vil godt give brugerne mulighed for at afprøve systemet ligesom man kan med diverse systemer såsom Joomla. Dog ved jeg ikke helt hvilken måde der er bedst til at gøre dette på, Jeg tænkte på at benytte sessions til at gemme ændringer af indhold, men så kan de jo ikke slette og oprette indhold, så jeg mangler noget andet.
Problemet består i at jeg godt vil give flere brugere mulighed for at ændre systemet på samme tid, men det skal kun gælde for deres aktuelle session, således at alle andre ikke kan se hvad de laver.

Er det en hosted løsning eller kan den ligges på et vilkårligt webhotel?

Det er som en hvilken som helst anden hjemmeside, så den kan ligge på et hvilket som helst webhotel. Det eneste krav er blot at den glemmer samtlige ændringer brugeren har foretaget, lidt ligesom når man bruger sin webbrowser i Privat-browsing-tilstand.

Kan man ikke lave en eller anden process der kan checke en ny version af CMS'et ud når der skal laves en ny demo og så sletter den igen efter x døgn

Jeg har lavet mit ved at den nulstiller sig selv en gang hver time :)

Ændre databasen til default og smider sletter alle de filer der ikke skal være der

Må man ikke se CMS'et

Jo, men pt. har jeg kun internetforbindelsen fra min smartphone, og der hvor jeg bor er der dårlig dækning, så det er ikke muligt at uploade systemet til en server. Men der må vel være en standardmetode, eller noget i den stil, til hvordan jeg kan styre om data skal gemmes eller ej.

Jeg ville gøre som Jesper siger.

Lad den nulstille sig selv hver time - eller hvor ofte der er behov for det.
Evt. lav det således at den ikke sletter bestemt indhold (det indhold du ønsker skal være der)

t