Der findes et site som kan teste for extensions:
http://www.doesmybrowsersupportwebgl.com/Der er en del javascript på det site, som du måske kan lade dig inspirere af.
view-source:
http://www.doesmybrowsersupportwebgl.com/Fx (nu har jeg ikke lige testet det). Men jeg kan se i scriptet at de opretter et canvas hvis det ikke er en IE:
- var cvs = document.createElement('canvas');
-
-
- var contextNames = ['webgl','experimental-webgl','moz-webgl','webkit-3d'];
- var ctx;
-
- if(navigator.userAgent.indexOf('MSIE') >= 0) {
- try{
- ctx = WebGLHelper.CreateGLContext(cvs, 'canvas');
- }catch(e){}
- }
- else{
- for(var i = 0; i < contextNames.length; i++){
- try{
- ctx = cvs.getContext(contextNames[i]);
- if(ctx){
- addLine('tab','Context Name', contextNames[i]);
- break;
- }
- }catch(e){}
- }
- }
Og senere hen spørger han direkte på extensions:
- addLine('misc', 'Supported Extensions', ctx.getSupportedExtensions().length === 0 ? 'none' : commasToBr(ctx.getSupportedExtensions()));
Men om de kald er en del af noget native bibliotek på selve Canvas eller hvor det kommer fra, bliver du nok nødt til at forske en del i.
Her er nogen referencer til Canvas, der står fx getContext(), som er en del af hans script:
http://www.w3schools.com/tags/ref_canvas.aspDer er noget diskussion omkring getSupportedExtensions() på Modernizr Github:
https://github.com/Modernizr/Modernizr/issues/724//Bille
Indlæg senest redigeret d. 10.11.2012 12:15 af Bruger #11506