Sletning af row i table, vha. delete-button. FEJL.

Tags:    php mysql

Hejsa.

Jeg har lavet en side hvorpå jeg vil kunne slette eksisterende posts (en blog). Nedenstående kode skal lave et gitter, hvori den skal lave en linje for hver row den finder i tabellen 'posts'. Det virkede fint nok, indtil jeg kom til pointen med det. I mit loop, lavede jeg også en button, som når man trykker på den, skal slette den tilhørende row i tabellen.

Jeg har fået lidt hjælp, så der nu ikke meldes om nogen fejl - men det virker stadig ikke! Kan i se hvad der er galt?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

I Netbeans, mener den at $info ikke bliver brugt i denne linje: " <th>Body:</th> <td><?$info['post_id']?></td></tr>" og at $delete_id ikke bliver brugt i denne linje: " $delete_id = mysql_query("DELETE FROM posts WHERE post_id = '$post_id'");".

På forhånd - tak!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville nok gøre så'n her:

Så vidt jeg kan se mangler du at bruge "echo" og ";", altså:

Du har også et "="-tegn for meget i linje 56

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2012 21:03 af Bruger #16298
Så vidt jeg kan se mangler du at bruge "echo" og ";", altså:

Du har også et "="-tegn for meget i linje 56

Det hjælper desværre ikke. Der kom røde streger under 40, 44 og 45 (i ovenstående eksempel).
Desuden kommer der til venstre for deleteknappen til at stå " /> i alle de rows den spytter ud. :-/

Der manglede en '<tr>', og 2 '"' i <table border cellpadding=3>

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2012 23:26 af Bruger #10878
Der manglede en '<tr>', og 2 '"' i <table border cellpadding=3>

Jeg havde haft problemer med at få den til at vise post_id og title, men det virker nu igen med din kode. Desværre virker delete-knappen stadig ikke. Men før, hvor der bare ikke skete noget, kan man nu se at den lige tænker, og så går ud. Fik lige en besked fra min bror, som sagde at jeg skulle kigge på hvornår jeg brugte " og ' - da den godt kan misforstå de tegn og tro at det er slutningen på en string ( eller noget i den dur)

Ps. Netbeans melder ikke om nogle ubrugte variabler, så det er sikkert bare en lille ændring det kræver.

Prøv at flytte

op under

Det bedste er jo at oprette forbindelse til databasen. Før man prøver at ændre i databasen.

Til sidst kan du fjerne
ellers opretter du forbindelse til databasen 2 gange.

Prøv at flytte

op under

Det bedste er jo at oprette forbindelse til databasen. Før man prøver at ændre i databasen.

Til sidst kan du fjerne
ellers opretter du forbindelse til databasen 2 gange.

TAAAAAK. Det virkede!!! :-) Årh man, endelig! Jeg takker meget.

Også er det tid til at du kigger på Michael Larsens kode. Det sådan php bruges bedst :)

t