phpfreechat - Slet/drop brugernavn efter noget tid

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej

Det er sådan her for nogle dag siden fik jeg hjælp til phpfreechat og det virker utroligt godt lige pt. men der er kommet et frem til et problem som gøre at "hvis" jeg logge ind med brugernavn Admin og lukker der efter browser ned og prøve igen med samme navn og det hele og så vil den ikke godkende den eller hvad man siger ligesom at den findes,

Så skal havde fundet på nogle hvor den smide brugernavn af eller slette brugernavn efter noget tid :)

Jeg har prøve se om jeg kan finde noget men jeg kan intet finde med hvor jeg kan/skal ligge det ind. jeg prøve i alle filer men uden heldig på min side,

Håber du kan hjælp mig videre eller forklare mig hvilken file/mappe jeg skal kigge efter ;)

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er almindeligt i en chat at der går lidt tid fra man mister forbindelsen til man bliver logget af.

Det er sat til 35 sekunder som standard så du skal bare vente lidt.

hvis du kigger i folderen phpfreechat-2.0.5/server/data kan du se at brugeren ligger der, og derfor kan du ikke logge ind igen, en simpel løsning er at slette alle sub folderes i denne foldere (evt via cron job)

den rigtige løsning er vel at kigge på authentication før brugeren komme ind i chart room, så brugeren skal være logget ind på siden for at kunne bruge chart room, og ved login lave en session vaiabel man kan teste på, eller en cookie, hvis siden i forvejen tilbyder understøttelse af cookie (husk mig)

ref https://github.com/kerphi/phpfreechat/#readme
modular authentication system (phpbb3 integration available)

prøv at lege lidt med Hooks https://github.com/kerphi/phpfreechat/#hooks-server-side
nærmere bestemt https://github.com/kerphi/phpfreechat/#pfcbeforeauth

der er måske noget at hente her https://github.com/kerphi/phpfreechat/tree/master/server/contrib/phpbb3-auth

Ja jeg tænkt også på at lave en cookie sådan at den f.eks husker mit brugernavn i 1 hvis jeg f.eks ikke har skrevet eller ligne på siden ;)

Der hvor du siger at jeg skal kigge kan jeg intet finde overhovedet.

http://billedeupload.dk/?v=bSKCX.png

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2012 21:10 af Bruger #17136
folderen phpfreechat-2.0.5/server/data indeholder kun .htaccess
de andre folderes er oprettet når en bruger logger ind, og kan bare slettes
folderen indexes: indeholder brugernavn, og bruger id
folderen users: indeholder bruger id, og en referance til den kanal brugeren er i
folderen channels: indeholder de kanaler der har været anvendt, og inde i hver kanal er der bruger id'er

du kan i første omgamg slette folderene: indexes, users, channels under phpfreechat-2.0.5/server/data, så data folderen kun indeholder .htaccess, du burde for en fejl ved brugerne der er aktive på chat'en, når du forsøger at slette

hvis du vil lave en husk mig ifm. login er her en guide
http://www.joe2torials.com/view_tutorial.php?view=66

nb: vær opmærksom på lovgivning omkring cookie, du skal gøre brugeren opmærksom på du anvender cookie, og hvad det anvendes til, brugeren skal have mulighed for at fortryde sin tilladelse til brug af cookie

Du kan i første omgamg slette folderene: indexes, users, channels under phpfreechat-2.0.5/server/data, så data folderen kun indeholder .htaccess, du burde for en fejl ved brugerne der er aktive på chat'en, når du forsøger at slette

Hvad mener du helt med det efter "så data folderen kun indeholder .htaccess du burde for fejl ved brugerne der er aktive på chat'en når du forsøger at slette??"

Kan jeg ikke lave sådan i start om den spørger vil du log ind med cooking og der kan man klik ja eller nej, men hvis man klik nej så gå den væk fra siden men hvis man klik ja så log det ind på siden med sit brugernavn? og beskrive også lidt om hvad det skal bruges til ?

brugeren skal have mulighed for at fortryde sin tilladelse til brug af cookie

hvad mener du helt med det her?

Hvad mener du helt med det efter "så data folderen kun indeholder .htaccess du burde for fejl ved brugerne der er aktive på chat'en når du forsøger at slette??"

lad os antage du sletter indholdet af folderen, men der er brugere på, deres data vil du ikke kunne slette, da deres filer er åbne, hvilke giver en fejl, du bare skal ignorer, og springe de filer over.

prøv at google cookie lovgivning

lad os antage du sletter indholdet af folderen, men der er brugere på, deres data vil du ikke kunne slette, da deres filer er åbne, hvilke giver en fejl, du bare skal ignorer, og springe de filer over.

Okay, så er jeg helt med jeg sletter bare alt indhold i de 3 mapper :)

prøv at google cookie lovgivning

Er den her ikke god ? "Her"

EIDT!
Sådan som jeg har forstår det så skal bruger ha mulighed for siger han ja til lukke ind på siden med cookies så skal jeg vise ham sige til ham hvordan han siger det igen?. og når cookies er brugt op så skal jeg sige / skrive på siden at den er brugt op og hvis han siger "nej" kan jeg bare smide ham over på en anden side. og jeg skal forklare brugere hvad det bliver brugt til.

EIDT EIDT

Kan jeg da ikke gøre det med session??

Indlæg senest redigeret d. 07.11.2012 10:20 af Bruger #17136

jo ganske udemærket

det burde du kunne, hvis du opbevare de oplysninger du ville gemme i en cookie i en database, og ligger dem ind i session når brugeren er logget in, på siden (men så er vi ude i at brugeren skal logge ind på siden først, for at kunne bruge chat)

men så burde du måske finde en chat der i forvejen bruger en database

jo ganske udemærket

det burde du kunne, hvis du opbevare de oplysninger du ville gemme i en cookie i en database, og ligger dem ind i session når brugeren er logget in, på siden (men så er vi ude i at brugeren skal logge ind på siden først, for at kunne bruge chat)

men så burde du måske finde en chat der i forvejen bruger en database

Det er også sådan at Bruger skal være log ind før han/Hun kan bruge chatten :)

<< < 12 > >>
t