Hjælp - jeg er ny!

Tags:    visual-basic

Jeg har sat mig for at lære at programmere og har derfor lånt bogen 'Start på Visual Basic 6.0' af Jacob Kristiansen.

Han beskriver nogle ting som jeg ikke kan få øje på, bl.a. 'DragMode' i Properties og 'Make exe'.

Er det fordi, det er en begrænset/ikke upgraderet udgave af VB 6.0 jeg har? -Det kan nemlig kun åbnes gennem excel, word eller powerpoint, og så vidt jeg kan forstå, gør han ikke sådan i bogen.

Kan jeg eventuelt downloade den fulde version/en upgradering nogen steder?

På forhånd tak!

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er da ikke ret megen nytte af VBA, hvis der mangler en masse funktioner, og ikke mindst at man ikke kan lave programmet til en .exe-fil

Har jeg ret i det synspunkt?

Hvor får man fat i den fulde version af VB 6.0? Skal den købes (for flere hundrede kroner)?

JT

Jeg startede selv med at lære VB ved at lave databaser i Access og da jeg senere at jeg var vild med at programere, ja så investere jeg i en først. Hvis det ikke er noget for dig , ja så har du jo sikkert ku havde brugt pengene til noget andet. Men eller kan det jo være at du kender en, men ellers er der jo Gnutella netværket, eller Edonkey 2000.

Microsoft Visual Basic Enterprise Academic
6.0 INT CD W32 Full pris ca. 1500 kr

Microsoft Visual Basic Professional Academic
6.0 INT CD W32 Full pris ca. 800kr

men det kan jo være der er andre der ved bedre ?[Redigeret d. 10/07-02 01:34:16 af Jan Toft]

Jeg har sat mig for at lære at programmere og har derfor lånt bogen 'Start på Visual Basic 6.0' af Jacob Kristiansen.

Han beskriver nogle ting som jeg ikke kan få øje på, bl.a. 'DragMode' i Properties og 'Make exe'.

Er det fordi, det er en begrænset/ikke upgraderet udgave af VB 6.0 jeg har? -Det kan nemlig kun åbnes gennem excel, word eller powerpoint, og så vidt jeg kan forstå, gør han ikke sådan i bogen.

På forhånd tak!

JT

Der Findes to slags Visual Basic , Den du har er formentlig VBA "Visual basic for Application" som
bruges til Word,Access,Outlook,Exel,Powerpoint du kan sagtens lære at programmere i VB, men find en anden bog.

På forhånd tak!

Den bog du har fået fat i er til Microsoft Visual Basic 6.0

Et selv stændigt program! Ikke det man åber i Word, excel osv.
Den bog har jeg selv brugt.

Der er da ikke ret megen nytte af VBA, hvis der mangler en masse funktioner, og ikke mindst at man ikke kan lave programmet til en .exe-fil

Har jeg ret i det synspunkt?

Hvor får man fat i den fulde version af VB 6.0? Skal den købes (for flere hundrede kroner)?

t