PHP/MySQL kalender

Tags:    php mysql

Hej alle, jeg har ledt rundt efter en kalender som kan vise events fra en database (MySql), har fundet en del, men mangler stadig at finde den perfekte, er der nogle som har nogle gode forslag?

Men det vigtigste spørgsmål er egentlig, er der nogle der ved hvordan det bliver muligt at folk kan eksportere kalender dataen til deres mobil/google kalender eller outlook kalender?

Håber på svar, specielt på det sidste for kan simpelthen ikke finde et svar:-)

Mvh, Andreas

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Andreas.

Er det kun dig selv der skal anvende kalenderen eller hvordan?

Det er en kalender hvor en bruger som er logget ind kan se alle de aktiviteter der er.

Fx. nu er vi i november, så viser kalenderen hele november og viser så på de dage hvor der er aktiviteter et link hvor man kan læse mere om aktiviteten.

Så for at svare på dit spørgsmål, så er det den indloggede bruger som skal bruge kalenderen og som skal kunne eksportere den:-)

Jeg sidder nemlig og tænker over om du med fordel kunne anvende google calendar også bruge noget Zend GData til at klare forespørgsler til kalenderen.

Eller er de forskellige events kun forbeholdt bestemte brugere?

Ja, hver bruger er medlem af en gruppe, og det er forskelligt hvad den gruppe har af aktiviteter.

Har søgt lidt videre på nettet og virker som jeg skal genere en ical fil (.ics). Den vil ihvertfald klare outlook, er lidt mere i tvivl om til telefon:-)

Kender du en god og nem php kalender hvor man kan udskrive mysql data?

Eller er der andre der gør:-)?

Indlæg senest redigeret d. 01.11.2012 23:14 af Bruger #16635
Ikke lige udmiddelbart.

Har ikke haft behov for det endnu.

Har sat mine enheder til at bruge google calendar også bruger jeg det i mit eget system via Zend Gdata.

t