Bestem hvilken cursor

Tags:    css html

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg har lavet et dynamisk sideskift på min side, og i den forbindelse er mine links til skiftet: <a id="get-stuff1">OM FORLAGET</a>
Når jeg kører min curser over, så viser den bare en "streg", altså som om det kun er tekst, og noget jeg kan markere op.

Er der en måde, så jeg kan bestemme at curseren skal være en "hånd", altså som den normalt ser ud ved et link? Har prøvet at tilføje href="", men så virker sideskiftet ikke.

19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -26 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Michael, Jeg er ked af tonen. Det var ikke tilsigtet. Men jeg synes nu ingenlunde at det er offtopic at påpege utroværdige kilder.

Linket til Google kan nok også fortolkes som et ret arrogant svar ;-)

@Robert, w3schools er ikke en kilde det er værd at linke til, uanset hvor korrekt dit svar ellers måtte være.

Hvis du havde læst bare en smule af indholdet på w3fools.com så ville du nok forstå.

Med css: http://www.w3schools.com/cssref/pr_class_cursor.asp
Fold kodeboks ind/udKode 

@dan
Det sagde jeg heller ikke, men synes bare at det er "mærkeligt" at mit link til en ikke objektiv kilde er så meget værre end et andet link til en ikke objektiv kilde.
Hverken w3schools eller Mozilla holder sig til standarden.

Det jeg anfægter er, at mit svar skulle være så lousy. Jeg besvarede, hvordan man kan sætte en cursor og svaret var korrekt...det blev så stemt ned på et link, som ikke var værre end et link, som Gustav sendte.

Prøv f.eks. at teste de forskellige cursors fra Mozilla siden i Chrome. Der er MANGE, som ikke virker, og de er ikke standard og de er ikke cross browser kompatible. Skal jeg stemme Gustavs link ned?

Indlæg senest redigeret d. 26.10.2012 09:40 af Bruger #2695
@Gustav

Og hvis du havde tjekket Mozilla siden i en anden browser end Firefox, ville du vide, at den ikke er værd at lænke til, medmindre man vil lave Firefox specifikke sites. At kritisere mit link og så lænke til Mozilla er lidt underligt.

Du bliver ved med at snakke om implementeringen, men det er Mozillas specifikke implementering, og den er intet værd, hvis man vil lave browser agnostisk kode.

Nej, de to (jeg tæller godt nok flere) cursers, som ikke virker i Chrome er IKKE specificeret som eksperimentelle. De står endda under "CSS standard values" afsnittet, hvilket altså er en direkte løgn...de er IKKE standard værdier. 'cell', 'vertical-text', 'alias', 'copy', 'no-drop', 'not-allowed', 'nesw-resize', 'nwse-resize', 'zoom-in' og 'zoom-out' virker ikke i Chrome.

At de har frækheden til at skrive på forsiden, at de er cross browser, har jo intet med virkeligheden at gøre, og at Chrome folkene ikke har lyst til at opdatere en side, som hedder Mozilla Developer Network, det forstår jeg sgu godt.
MDN er ikke, som du siger, altid at foretrække. Den er at foretrække, hvis man vil lave en Firefox specifik side. At det er en wiki gør den ikke hverken bedre eller mere troværdig.

Måske er w3school ikke den bedste side at referere til, men MDN er ikke bedre, og vi bliver nok aldrig enige, så jeg stopper her.

@Robert, du bør undgå at linke til w3schools.com. Skidt side. MDN er altid at foretrække. Sammenlign selv: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/CSS/cursor

@Robert, det er mig en gåde hvordan et menneske kan have hovedet så langt oppe i røven på sig selv som du har.

Du bliver ved med at kritisere ligegyldigheder på MDN, og ignorerer den konkrete, saglige og velunderbyggede kritik af w3schools.

MDN er ikke Firefox specifik. Det er en WIKI-like side, hvor brugere (af alle browsere) kan komme med rettelser.

Listen på cursor-siden hos MDN er endda delt op i CSS-standard og Firefox specifics. De to der ikke virker i chrome på standardlisten er endda tagged med "experimental".

Der er komplette lister over browser understøttelse, der er referencer, der er eksempler der giver mening.

w3schools har en ukomplet liste, uden henvisninger og med dårlige eksempler.

Jeg har ikke brugt firefox som browser siden der kun var den og iE at vælge imellem. Jeg er ikke en Mozilla fanboy - det er tilfældigvis bare dem som har en af de bedste ressourcer for webudviklere i øjeblikket.

Dit andet link du bringer op som skulle være bedre end MDN er W3's wiki. Det er også en fin side, men hvis man vil have information om specifikationen, så kan man lige så godt læse selve specifikationen istedet for en WIKI-distillering af det. MDN og W3-specs kan ikke sammenlignes, da de har to vidt forskellige udgangspunkter (specifikation og implementering).

webplatform.org er et nyt projekt der vil forsøge at samle alle de løse ender og lave en central og universel webudviklings reference. Men det er et work-in-progress og stadig i alpha state. Kvaliteten af deres cursor side afspejler det meget godt: http://docs.webplatform.org/wiki/css/properties/cursor - men giv dem et par år, så bliver det nok stedet for den slags information.

Hvis du læste den information der rent faktisk står på siden, så ville du vide at nogen specifikke cursors ikke er implementeret på alle operativ systemer. Chrome viser alle - undtagen -moz-vendorprefixed fint på min mac.

MDN indeholder ikke kun Firefox-specifik information - de henviser endda til MSDNs tilsvarende side. MDN er en saglig kilde. w3schools er et scam.

Det er ikke så svært at se hvis man læser hvad de skriver; hvis man har nok mellem ørene til at være i stand til at vurdere det.

<< < 12 > >>
t