+1 til sider?

Tags:    google google+

Er der nogen der har forstået hvordan +1'er virker?
Jeg overvejer at lave dem i min footer fordi så er det nemt at få dem med til hver side, men da hvert klik er unikt ville jeg egentligt gerne have at hver +1 -knap var til lige netop den side - så man kunne få en +1 til side 1 fordi den var god, og dermed se at side 3 og 4 skal arbejdes med fordi de får ikke +1'er.

Jeg er ikke sikker på om det virker "bare" at sætte den i min footer, efter jeg læste dette på +1 developers på Google.

Setting the +1 target URL
The URL that is +1'd is determined in the following order:

1. The button's href attribute
This attribute explicitly defines the +1 target URL.
2. The page's <link rel="canonical" ... /> tag
If the +1 button's href attribute is not provided, Google uses the page's canonical URL. For more information on defining the canonical URL for a page, see this help article.
3. The URL provided by document.location.href , which is not recommended.
If none of these items are present, Google uses the URL of the page as found in the DOM. Because this URL might contain session IDs, anchors, or other parameters that are not actually part of the canonical URL, we highly recommend either setting the href attribute for the +1 button or adding a <link rel="canonical" ...> tag to your page.
Note: The +1 is a public action and must be performed on a public URL. If you attempt to +1 a URL that is not public, an error occurs.

Skal jeg bare indsætte den knap og så vil den bruge den url som siden er placeret på til at definere hvad der +1 (så hver side vil blive en selvstændig +1?) eller skal jeg sætte link="min-side-adresse-her" i min header?

Forstod ikke helt deres eksempler desværre.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er den samme kode du sætter ind på alle sider, se evt. hvordan min ser ud på www.effektivkur.dk (under en artikel), så finder G+ ud af det ud fra hvilken url den kommer ind fra.

P.S. du kan jo klikke på en af mine og se hvordan de ser ud når du poster det :-)

Indlæg senest redigeret d. 22.10.2012 14:27 af Bruger #2730
@Brian
Tak det var lige præcis det jeg ville høre :)
Ville også undre mig at Google ikke havde lavet det lidt smart, men håber så til gengæld deres +1 knap er blevet hurtigere.
Har haft den på en side hvor det tog længere op imod 4-5 gange så lang tid at loade knappen som hele siden. Dette var selvfølgelig også i Google+'s tidlige start og efter at have været på banen i lidt tid, men det var skræmmende.

På de sider jeg har hvor den er aktiv kan jeg ikke se nævneværdig forskel - det kan jeg derimod til Facebooks plugins - de er sindsygt langsomme. MEn med G+ burde der ikek være noget.

Hvis en Google+1 knap er 4-500 ms om at loade så er den langsom synes jeg men de har sikkert optimeret den så den ikke længere tager så lang tid

t