Hvilke uddannelse er der?

Tags:    uddannelse web-integrator

<< < 123 > >>
Hej

Det er sådan for halv år siden valgt jeg at drop ude af web-integrator uddannelse og derfor valgt jeg at tag vagt uddannelse som jeg snart færdig med. :)

Grund til at jeg valgt at stoppe det var fordi jeg synes ikke lige det var mig og jeg var ingen i en svær tid med privat ting. men nu er det sådan at jeg overvejr meget at gå tilbage igen da jeg synes det er fed uddannelse. men jeg har bare høret mange når de er færdig med hovedeforløb som web-integrator så få de intet job eller ligne.

Jeg kun måske godt finde på bygge videre på uddannelse så jeg kun komme videre men jeg ved ikke lige helt hvad der er af mulighed for det?

Som sagt det den her uddannelse vi snakker om HER

Dog har jeg fået meget ros for nogle andre her ind med design og ligne da jeg er ordblind.

Håber vi kan få en god snakke!

23 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@csharper
Jeg er ikke enig. At skille sig ud af mængden handler ikke om at være den med flest og bedste udd. Det er en forkert måde at anskue det på. Der er mange andre faktorer der spiller ind, når det handler om at få et job. Dette link beskriver meget godt hvor jeg vil hen: http://get2business.wordpress.com/2011/06/29/myte-3/

Hvor har du fra at der står 50-100 i kø til hvert eneste IT-job?

@cshaper, @michael
Tag resten af denne diskussion i et nyt emne eller via mail.

@Jesper - hvorfor kommer du aldrig op på det niveau? Som tidligere nævnt kan du tage det på aftenskole?

@cshaper, @michael
Tag resten af denne diskussion i et nyt emne eller via mail.

@Jesper - hvorfor kommer du aldrig op på det niveau? Som tidligere nævnt kan du tage det på aftenskole?

@jan Ja det er så rigtigt nok :). men jeg må lige se det med tiden. :) er der ikke også noget med at man kan gå på aften hold hvor man kan lærer programmering?

Jeg vil lige linke til denne artikel jeg læste i dag

Artikel på v2

@Nicholas
Det er også skrevet tidligere.

@Jesper P
Der er nogle ting du kan læse på aftenhold men det koster penge. Ellers er der der måske nogle kurser men koster ofte også penge. Snak med en studievejleder (på skolen) ift. datamatiker - se hvad du kan gøre. Hvis du kun tager web-integrator og intet andet så kan du lige så godt lade være.

Med web-integrator som uddannelse ser de lidt løst på kravene til datamatiker på Roskilde Handels Skole og derfor skal du snakke med studievejlederen.

@Nicholas
Det er også skrevet tidligere.

@Jesper P
Der er nogle ting du kan læse på aftenhold men det koster penge. Ellers er der der måske nogle kurser men koster ofte også penge. Snak med en studievejleder (på skolen) ift. datamatiker - se hvad du kan gøre. Hvis du kun tager web-integrator og intet andet så kan du lige så godt lade være.

Med web-integrator som uddannelse ser de lidt løst på kravene til datamatiker på Roskilde Handels Skole og derfor skal du snakke med studievejlederen.

Ja okay, hvad mener du helt med "Hvis du kun tager web-integrator og intet andet så kan du lige så godt lade være"

er der ikke også noget med at man kan gå på aften hold hvor man kan lærer programmering?
Nu er programmering jo ikke det eneste en udvikler skal kunne... jo, hvis han er uddannet og arbejder i Indien :P

Datamatikeruddannelsen kan også være med til at give dig en fremtidig arbejdsplads. Datamatikeruddannelsen er blevet revideret så der er tilføjet 3 mdr. praktik.

Man behøver ikke nødvendigvis at have en gymnasiel uddannelse for at komme på uddannelsen. Man skal bare kunne bevise man ligger på samme niveau. Det vil sige tager du f.eks. Web integrator og så matematik på opkvalificering bag efter, så kan skolen vurdere om du "vil det her nok".

Så i mine øjne vil du godt kunne starte med en web integrator uddannelse og så "upgradere" bag efter til en datamatiker. Mit bedste råd dog, tag fat i en studievejleder på datamatiker/datalogi (hvad du lige brænder mest for) og forhør dig hvad dine muligheder er.

Obs: Som de andre har nævnt, så ligger datamatiker sig meget op ad at være udvikler og ikke bare programmør.

Indlæg senest redigeret d. 17.10.2012 18:43 af Bruger #6559
Datamatikeruddannelsen kan også være med til at give dig en fremtidig arbejdsplads. Datamatikeruddannelsen er blevet revideret så der er tilføjet 3 mdr. praktik.

Man behøver ikke nødvendigvis at have en gymnasiel uddannelse for at komme på uddannelsen. Man skal bare kunne bevise man ligger på samme niveau. Det vil sige tager du f.eks. Web integrator og så matematik på opkvalificering bag efter, så kan skolen vurdere om du "vil det her nok".

Så i mine øjne vil du godt kunne starte med en web integrator uddannelse og så "upgradere" bag efter til en datamatiker. Mit bedste råd dog, tag fat i en studievejleder på datamatiker/datalogi (hvad du lige brænder mest for) og forhør dig hvad dine muligheder er.

Obs: Som de andre har nævnt, så ligger datamatiker sig meget op ad at være udvikler og ikke bare programmør.

Ja okay, det er også sådan jeg har læse mig frem til men er der ikke en videregår uddanelse til web integrator eller ligne i den still hvor man programmør?

Tror generelt webintegrator eller multimediedesigner er meget grafisk og webbaserede så decideret systemudvikling er det ikke, i samme grad som datamatiker.

Men er du mest til at skulle lave alt muligt programmering eller kun webudvikling?

<< < 123 > >>
t