java draw

Tags:    java grafik

Hej,

Jeg har denne funktion i java, som jeg bruger til at tegne "brikkerne" i et tetris spil

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Men ville godt kunne bruge mine egne billeder i stedet for at det bare er flade farver. er der nogle der kan hjælpe mig i den rigtige retning for at dette kan lade sig gøre?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er vist nok en funktion i graphics klassen du kan benytte.
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Jeg har dog kun set eksempler ved google søgninger på denne, men du kan evt. tage lidt søgning selv og kig også gerne i Java API'et.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2012 13:45 af Bruger #4487
Okay, det vil jeg prøve. tak for det :)



Hjalp det dig så videre??, det går jeg ud fra at det gjorde? :)



Ja, har lige fået det til at virke i dag. men det er ligesom om at den laver billederne halvtransparente. kan i vært fald se min baggrund igennem dem. og det kan jeg ikke lige finde en løsning på



Prøv at køre invalidate() / validate() eller revalidate() på den overordnede container eller på g, måske.



Når du programmere sådanne 2D spil, vil jeg personligt anbefale dig at bruge Slick, som er et gamelibrary til java. Slick bygger på LWJGL (Light weight java game library), og LWJGL bliver brugt til de fleste store Java spil, som f. eks Minecraft. Slick er dog kun til 2D spil, men man får da en introduktion til LWGJL, som man senere kan bruge til at lave 3D spil.

Du kan downloade Slick her: http://slick.cokeandcode.com/

Eller følge en tutorial, som f. eks den her: http://www.youtube.com/watch?v=AXNDBQfCd08



t