Virker på et domæne men ikke på et andet

Tags:    php

Hej, jeg har lavet et lille program som sender et uploadet billede til en email som brugeren uploader.

Det virker egentlig fint på et af mine domæner på et webhotel, men når jeg prøver at overflytte det til et andet så virker det ikke.

Kan det have noget med udbyderens indstillinger at gøre? det er også 2 forskellige udbydere.

Jeg har debugged og fundet ud af at fejlen er på linje 59:

if($flgSend)

hele min kode ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Ved ikke lige hvorfor det skulle kunne virke et sted men ikke et andet.

håber nogle kan hjælpe?
tak

Indlæg senest redigeret d. 08.10.2012 07:29 af Bruger #14317
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Adam.
Jeg tror højt sandsynligvis ikke det skyldes udbyderens instillinger, men til gengæld de rettigheder som du har sat på uploads mappen.

Når det handler om upload-systemer skal du nemlig sikre dig at PHP både har skrive og læse rettigheder. Hvis du har ssh-adgang til serveren kan du bruge komandoen:
sudo chmod -R 7777 upload

Hvis ikke, kan du bruge nogengange gøre det i dit ftp-program. Ellers kan du prøve at sikre dig at mappen har rettighederne på din egen pc, og så derefter overfører den til dit webhotel med ftp.

Det er jeg næsten sikker på vil løse dit problem :)

hmm, nu har jeg forsøgt at gøre så mappen har rettighederne på min egen pc, og så overføre den.
Men det virker stadig ikke.

Og jeg går ud fra jeg ikke har ssh-adgang til serveren. Kan man godt have det hvis man har en udbyder og ikke sin egen server?

Er der en måde man kan tjække om det er det der er problemet via php.
For eksempel phpinfo eller kan det være andre muligheder for at få det til at virke?

---------------------redigeret-------------------------

Jeg fik det til at virke ved bare linke til det webhotel hvor det virker på :D

Tak for hjælpen

Indlæg senest redigeret d. 08.10.2012 10:19 af Bruger #14317
t