fjerne/kopier tegn fra en streng

Tags:    visual-basic

Hej Udvikleren.dk brugere...
jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man fjerner/kopierer tegn fra en streng..
jeg har lært det en gang men har sidenhen ikke brugt det.... jeg har kun brugt ex. mid(sNoget,3,7)
Hvis der er nogen af jer andre guruer der ved det så må i da gerne lige fortælle mig det :D

pfh Tak

Vanilla

4 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man fjerner/kopierer tegn fra en streng..
jeg har lært det en gang men har sidenhen ikke brugt det.... jeg har kun brugt ex. mid(sNoget,3,7)
Hvis der er nogen af jer andre guruer der ved det så må i da gerne lige fortælle mig det :D

pfh Tak

Vanilla

JT

'Denne rutine kan både fjerne eller tilføje tekst

'for test plaser 4 textboxe og en commandbutton på en form

' Text1 er den Tekst der skal ændres
' Tex2 er hvad der skal ændres
' Text3 er hvad teksten skal ændres til , hvis den er blank fjerner den selfølgelig tekst
' Text4 er den ændrede tekst

' nemmere kan det ikke gøres

Private Function TekstÆndring(TekstDerSkalÆndres As String, HvadSkalÆndres As String, TilHvadSkalDetÆndres As String) As String

TekstÆndring = Replace(TekstDerSkalÆndres, HvadSkalÆndres, TilHvadSkalDetÆndres, 1, -1, vbTextCompare)

End Function

Private Sub Command1_Click()
Text4.Text = TekstÆndring(Text1.Text, Text2.Text, Text3.Text)
End Sub

Private Sub Form_Load()
Command1.Caption = "Udfør"
End Sub

pfh Tak

Vanilla

Der er forskellig måder til at trække en substreng ud fra en streng. F.eks.

Left("Streng",3) giver Str.
Right("Streng",4) giver reng.
Mid("Streng",2,2) giver tr.

Mvh
Niels K. Nielsen

pfh Tak

Vanilla

Nu er jeg ikke helt med men man kan optælle og under søge lad os sige at vi vil erstatte en dato med . istedet - og /

så kan man bruge flg. funktion

'hvores variable ser sådan her ud 12-06/2002 og hedder dato

L=len(dato) 'bliver 10 da der er 10 tegn

for i=1 to L
h=mid$(daot,i,1) ' i tæller op derved bliver det ikke det samme tegn heletiden
if h="-" og h="/" then
holder=holder & "." 'her kan du udskifte hvis du vil have den til at udføre noget andet
else
holder=holder+h
end if
next

hvis du mener i en teksbox kan du bruge ne funktion der hedder selfselect elelr noget i den stil til at makere et område du så kan finde af hvad du vil gøre med det!

Håber du kan bruge det til noget

Mvh.
Thomas Christensen

pfh Tak

Vanilla

En simplere metode:...

Replace "dette skal slettes", ""

(eller noget i den retning, du kan se syntaksen)

Trøv

t