licens

Tags:    visual-basic

Jeg ville gerne vide hvilken edition af visual basic man skal købe for at kunne sælge sine programmer til virksomheder. Nogen der kan give mig en forklaring af dette?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville gerne vide hvilken edition af visual basic man skal købe for at kunne sælge sine programmer til virksomheder. Nogen der kan give mig en forklaring af dette?

Mener du hvad for en visual basic program du skal bruge til at lave programmer med og sælge bagefter??

Jeg mener om man kan nøjes med professional udgaven eller om man skal invistere i enterprise udgaven for at have ret til at sælge sine programmer.

Nu mener jeg at du må sælge dine programmer uanset om du lavet det i vb for dos eller i vb.3.0 eller 4.0 osv

Selvøfgelig skal programmet vær lovligt købt og skulle også kunne kompilere dit program!

mvh.
Thomas Christensen

Her er hvad microsoft selv skriver (MSDN):

After you create a Visual Basic application, you may want to distribute it to others. You can freely distribute any application you create with Visual Basic to anyone who uses Microsoft Windows. You can distribute your applications on disk, on CDs, across networks, or over an intranet or the Internet.

Som hovedregel kan du distribuere hvad du f#¤%&/ du vil, så længe komonenterne (DLL'er, OCX'er, osv.) kommer med VB. Uanset version eller "edition". Så enkelt er det.

Desuden er det de færreste brugere, der overhovedet har brug for alt det gylle, der følger med dit program. Det fleste komponenter ligger allerede på deres maskiner, men for en sikkerheds skyld, bør du inkludere alting i dit setup program.

Du bør være opmærksom på, at du måske finder komponenter på din maskine, der ikke kom med MSVB. Derfor gør jeg altid følgende, inden jeg sælger software:

1) Jeg formatterer en harddisk og installerer Window 95 (<<< JA, 95, for der er så få ting med).
2) Jeg installerer MSVS fuldstændig installation.
3) Jeg overfører alle kildefiler og kompilerer.
4) Jeg bygger min setup.exe på denne maskine.

På den måde sikrer jeg mig, at jeg ikke har brugt nogle "extra" komponenter, som jeg muligvis ikke har rettigheder til.

Software is here and now but rock and roll is forever.

Mener du hvad for en visual basic program du skal bruge til at lave programmer med og sælge bagefter??

Jeg mener om man kan nøjes med professional udgaven eller om man skal invistere i enterprise udgaven for at have ret til at sælge sine programmer.

t