Test om browser understøtter allowFullScreen til iframe

Tags:    javascript html

<< < 12 > >>
Til iframe tagget findes en attribut uden værdi som hedder allowFullScreen.

Så kan man skrive sådan her.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Nu vil jeg så gerne teste om browseren understøtter allowFullScreen attributten men hvordan gør jeg det ?

Jeg har prøvet sådan her.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Men det virker ikke.
Det virker ellers fint hvis men tester efter sandbox attributten.

PS : Det er ret nyt så indtil videre bruges også mozallowFullScreen og webkitallowFullScreen.

Indlæg senest redigeret d. 22.09.2012 16:05 af Bruger #13010
13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det virker kun hvis du har oprettet et objekt, hvis properties Chrome kan aflæse. I dette tilfælde er det fordi jeg tidligere havde deklareret en variabel med navnet iframe:

> var iframe = document.createElement('iframe');
> iframe.webk...

Hvad skal du bruge det til, du kan ikke bare udnytte css og tilføje style="border: none" i stedet ?
http://www.html5videotutorial.com/iframe-tag.html

Det ligner ikke det er en del af hverken HTML4 eller html5 standarden (men kunne gætte på det så giver problemer i de browsere, der understøtter html5?)

Du kan ikke finde ud af om browseren understøtter attributten på den måde. Først og fremmest burde du bruge "element.hasAttribute" i stedet for "in" operatoren. Dernæst kan du kun tjekke om attributten er blevet sat, altså om den aktivt er blevet tildelt elementet.

Det her er "attributes", ikke "properties", og mozallowfullscreen attributen er en attribut som en hvilken som helst anden - Derfor kan du ikke tjekke browser support på den.

Hvis du prøver at tjekke om du kan sætte en iframe i fullscreen, så prøv hellere:

Benni : Det er så man kan gå i fuldskærm i det indhold som er i en iframe.
Normalt er det slået fra så man ikke kan gå i fuldskærm ved at trykke på en knap i en iframe for eksempel.
Det har ikke noget med border at gøre.

Jakob : Det virker ellers når jeg tester efter sandbox attributten med :

ok, perfekt, og du lurede så at sandbox vist er løsningen på dette med html5 :=)

Benni : Forstår ikke hvad du mener.
Jeg vil bare gerne teste om browseren har allowFullScreen attributten på iframe tagget.

@scootergrisen:

Du har ret, det *er* åbenbart også en property og kun *derfor* giver det mnening at bruge 'in' operatoren:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/DOM/HTMLIFrameElement

Mærkeligt nok virker "sandbox" ikke for mig, men mozAllowFullScreen gør:

edit: Mysteriet løst. 'sandbox' propertien kommer først med Firefox 17, jeg kører Firefox 15 pt.

Indlæg senest redigeret d. 22.09.2012 17:15 af Bruger #11328
Aha fandt ud af noget.

Før prøvede jeg med :

Men det gav altid FALSE.

Men hvis jeg ændre a'et i allow til stort A så virker det.

Men webkitAllowFullScreen virker ikke.
Er der nogen der ved hvordan man skriver det rigtigt ?

Kan man ikke gå ind i browseren og vælge et element (iframe) også se hvilke javascript kode der kan bruges til det element ?

Indlæg senest redigeret d. 22.09.2012 19:18 af Bruger #13010
Det lader ikke til at "webkitAllowFullScreen" er implementeret som en property i Chrome.

Jeg kan ikke finde noget dokumentation på "webkitAllowFullScreen" (udover MDN's, som her virker mangelfuld), og noget tyder på at det snarere er en attribute (og du kan ikke teste om hvorvidt en attribute "understøttes".)

Jakob ok så browseren (Chrome) kan altså godt have valgt at tilføje webkitallowfullscreen til HTML tags men uden at der er tilføjer webkitAllowFullScreen i Javascript ?

Det er også meget nyt så det fint nok hvis de ikke har tilføjet det endnu.
Jeg tænke bare det kunne være det skulle staves anderledes med store små bogstaver og måske bindestregng i javascript i Chrome.

Men kan man i Chrome for eksempel gå ind og trykke F12 også se hvad javascript "ting" der er for de forskellige ting på hjemmeside. Lad os sige sandbox for eksempel.

<< < 12 > >>
t