Kan nogen hjælpe mig med min side?

Tags:    php

Hej alle i søde programmører

Jeg kører websitet ent4you.dk og vil virkelig gerne lave et par ændringer, så jeg håber at der vil være en flink person iblandt jer som har forstanden og lysten til at hjælpe mig.
Jeg kunne blandt andet godt tænke mig en hitliste på siden under menuen, at trailerboksen bliver ændret til en faktaboks i stil med citat boksen, at man under anmeldelserne vil kunne vælge alfabetisk hvilke man vil se fremfor bare trykke på næste side som det er nu. Kunne også være cool med en Facebookboks som man kan trykke på så man synes godt om min side på Facebook.
Siden er nonprofit så jeg kan desværre ikke lægge kolde kontanter på bordet. Håber alligevel at der er en som er frisk og har evnerne til at hjælpe.

Mange hilsner
Jane

10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lige et par spørgsmål. Når jeg kigger på et par af de der er på siden, så ser det ud til at du bruger en database. Er dette korrekt? I såfald er det vel en MySQL-database, og det her vigtigt at vide om du bruger MySQL-API, MySQLi-API eller PDO-API.

Hej Kenneth

Puha, ville ønske at jeg vidste det. Men ja det er så vidt jeg ved en MySQL-database. Hvordan kan jeg se hvad det ellers er?

Når siden er lavet i php, plejer der at ligge noget php-kode i en fil der er tilknyttet f.eks. den liste der ligger på din forside(index.php) og den kode skulle gerne indeholde lidt forskelligt.
Her er et eksempel fra noget af det jeg har lavet:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du skulle et eller andet sted i din fil have noget der minder om dette. Prøv at kopiere det ind her på siden, så kan jeg se hvilket API din side benytter til at kommunikere med databasen.

Jeg tror det er mySQL.
Programmere du selv siden ? for så kan du se i connect om du bruger mysqli eller mysql.

Umiddelbart efter hvad jeg kan se derinde er mySQL.

Det er en tidligere bekendt der byggede siden op for mig.

Hej Jane,
vil stærkt anbefale dig at få alle rester væk af din webshop, som det er nu kan man rimelig nemt se alt, hvad du tidligere har solgt..
At det er 2005, der er standard for at se nyheder er lidt mærkeligt :=)

Anyway, jeg vil da gerne give en hånd med, jeg har et lille halv år nu, hvor det er pænt stille på arbejde så vil være fint med lidt ekstra at holde de små grå igang med :pirat:

Ok. Blot for at få 100% afklaret hvad du ønsker, så vil du gerne have det sorte banner, hvor der står "Ent4you er nu på facebook...", udskiftet med en rigtig facebook-like-box, ligesom mange andre sider.
I stedet for at brugerne skal klikke sig igennem side 1,2,3,4,5 osv. vil du have alfabetet sat op i stedet og når brugeren så trykker på en bogstav i listen, så skal den automatisk sortere alle nyheder fra som starter med pågældende bogstav. Er dette korrekt forstået?
Ligeledes ønsker du en mulighed for en hitliste lige under din menu. Denne skal ligne listen med nyheder/citater, som forefindes midt på siden. Denne hitliste, skal den indeholde noget der allerede findes på siden, eller skal der laves noget nyt og smides ind i den hitliste?

Som BoS^Of-Steel påpeger kan du finde ud af hvilket API du bruger ved at kigge i din connect-fil/kode og se efter. Du lyder en smule usikker på om du bruger MySQL. Kan du evt indsætte den kode der foretager connect til databasen her på siden. Husk blot at slette serveradresse, brugernavn, kodeord og database. Erstat evt. med test i samtlige felter.
Lige et par eksempler på hvordan de forskellige connect-koder kan se ud:
MySQL connect-kode

MySQLi connect-kode:

BEMÆRK! Din connect-kode er muligvis ikke bygget på helt samme måde som dem jeg viser, men de nederste ting burde være nogenlunde de samme hos dig.
Hvis du ikke har lyst til at vise din connect-kode frem her, så kan du også sende koden uden rigtige oplysninger til mig i en PM(Udvikler mail/Privat besked).

Du kan evt. spørge den tidligere udvikler på dit site om det er MySQL-API der er brugt.

Jeg er frisk på at hjælpe dig, men skal blot være 100% sikker på hvordan du kommunikerer med databasen, da det kan gøres på rigtig mange måder.

Indlæg senest redigeret d. 22.09.2012 22:47 af Bruger #17072
Hvis du er i tvivl, så kan jeg på dine vegne oplyse, at det er mysql - kiggede lige i krogene :=)

@ Kenneth, det er anmeldelserne jeg gerne vil have alfabetiseret så man kan nøjes at trykke på P og så se anmeldelserne der starter med P. Og ja ingen tvivl om at webshoppen også skal skjules.

Benni, det vil være vildt fedt hvis du vil give en hånd.

Det kan vi sagtens få hen. Kan du ikke sende mig lidt info omkring login til ftp og phpmyadmin/databaseadministration, således at jeg kan hente de ting jeg skal bruge for at kunne hjælpe dig med de rettelser du gerne vil have. Jeg har sendt min mailadresse til dig her på siden i en privat besked.

t