Trække informationer ud af MySQL

Tags:    php mysql

Hej UV'er

Jeg er igang med at prøve og kode noget php. det går dog ikke så godt intil videre.

det skal være noget i stil af det herLink

Altså med
-Rank
-Navn
-Steam ID
-Level
-Racs

Ranken skal sættes efter den der er højest level

Er ikke rigtig kommet videre end det her.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

$players_level_min. - er det antal level man minimum skal have for at komme på rank listen

Er denne kodning helt helt forkert eller kan jeg godt begynde at kode videre?

Er der evt. en der har et link i ærmet til noget guide der evt. kan hjælpe mig?

Indlæg senest redigeret d. 18.09.2012 02:35 af Bruger #16454
7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
MySQLi er en driver til PHP. Har du PHP5 eller senere til rådighed, så er MySQLi installeret. Den gamle MySQL driver er under udfasning og vil være forsvundet fra PHP efter version 6.

Derfor læs op på MySQLi: http://dk2.php.net/mysqli og drej uden om MySQL driveren.

Jeg synes du skal starte forfra og bruge mysqli.

Derudover, luk altid dine if-betingelser med curly brackets, ellers vil du sidde rigtig mange gang og rive håret af dig selv, når kodelogikken og tankelogik ikke stemmer overens.

Som der bliver sagt ovenfor ville det være en god ide at bruge MySQLi frem for bare mysql.

Når det så er sagt skal du lige find eud a fom dens erver du bygger det på og til undestøtter MySQLi. Hvis ikke en af dem gør det, giver de tjo ikke nogen mening.

Jeg ville nok lave det lidt ala. Det her

Ellers er php.net altid et godt sted.

Men da du startede med MySQL havde du vel heller ikke meget forstand på denne. Hvor er det du mener der er en udfordring?

Jeg har ikke så meget forstand på MySQLi

Men nu har jeg kodet dette

har bare 1 problem hvordan får jeg lagt rank ind?

Jeg har kun en MySQL database til mit webhotel
ved ikke om man kan køre MySQLi på det. har heller aldrig hørt om MySQLi men har nu heller ikke søgt efter det

På min side øv fordi det bliver udfaset. Men hvis det er med til at gøre kodningen nemmere eller sikkere så er jeg tilfreds med det.
Kan se der står udvidelse MySQLi så den kan vist godt køre det.

Men jeg vil give det en chance og så vil jeg nok paste koden her ind for at høre nærmere om det er helt hen i vejret det jeg laver :D

Tak for din information Michael Larsen

Kan ikke lige give dig karma da systemet ikke virker på min iPad, men du får det i morgen.

t