Åbne links i nyt vindue

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hejsa allesammen

Er jeg den eneste der synes det er ret så irriterende at når jeg læser et indlæg så åbnes linket til den side de omtaler eller vil spørge til hvordan noget er gjort, åbnes i samme vindue som jeg er i gang med at læse indlægget på.
Har nu flere gange prøvet at jeg gik ind på deres side og bagefter lukket den fordi jeg ville tilbage til indlægget og læse mere eller besvare for at indse - nå jaa det var samme vindue så ny fane og ind og find indlægget igen.

Kan man ikke lave på udvikleren således at alle links i indlæg (trådstarter og kommentarer) altid åbnes i et nyt vindue?
Eller eventuelt noget i ens bruger-indstillinger?

Indlæg senest redigeret d. 12.09.2012 10:18 af Bruger #17215
18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis man ejer en så avanceret mus med scroll i midten, kan man også trykke på den for at åbne links i nyt vindue (:

på windows ja :)

Du kan også i linux - eller jeg kan hvertfald i firefox på linux. Dog skal du lige ændre en indstilling i firefox.

Men mig bekendt kræver det et eller andet plugin eller GreaseMonkey eller lignende, for at dem som IKKE vil have åbnet links i et nyt vindue kan slippe for det. Derfor vil jeg påstå at det er mere optimalt den anden vej rundt, hvor folk helt selv kan bestemme det :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Vi kan jo prøve i en periode og se hvad folks syntes også bare skifte tilbage hvis det ikke er godt.

Men mig bekendt kræver det et eller andet plugin eller GreaseMonkey eller lignende, for at dem som IKKE vil have åbnet links i et nyt vindue kan slippe for det. Derfor vil jeg påstå at det er mere optimalt den anden vej rundt, hvor folk helt selv kan bestemme det :)

jeg bruger pt greasemonkey(firefox) og tampermonkey(chrome) til at rette det, men det virker jo hver vej, om man bruger .attr("target", "_blank") eller .attr("target", "_self")

men jeg har det fint med det som det er nu :)

Jeg har ikke lyst til at bruge Greasemonkey fordi det skal kun virke til udvikleren.dk, men jeg giver jer helt ret.
Lad det være op til en selv, men netop fordi det kunne tyde på andre har samme "problematik" som mig kunne det overvejes om det kunne laves som en indstilling?
Så pålægger man ikke nogen noget, men fordi der er flere der har problematikken med det så har de der har det, mulighed for at indstille det.

det kunne laves som en indstilling
Måske man kunne gøre sådan at når man holder musen over et link, så vil den automatisk lave en lille 'tooltip', hvor der er en besked der f.eks. kunne lyde - 'Klik her for at åbne i nyt vindue', så hvis man klikker på tooltippens, besked, så åbnes i nyt vindue, ellers ved normalt klik på link så åbnes uden nyt vindue. Bare en tanke :)

Indlæg senest redigeret d. 13.09.2012 21:15 af Bruger #4487
Måske man kunne gøre sådan at når man holder musen over et link, så vil den automatisk lave en lille 'tooltip', hvor der er en besked der f.eks. kunne lyde - 'Klik her for at åbne i nyt vindue', så hvis man klikker på tooltippens, besked, så åbnes i nyt vindue, ellers ved normalt klik på link så åbnes uden nyt vindue. Bare en tanke :)

Eller et lille ikon ved siden af, hvor man kan klikke for at åbne i nyt vindue. Det normal klik ved stadig fungere når man klikker på teksten. Derved kan man også lave noget eventtracking for at se hvilken type link der bliver mest klikket på. :)

Det ville løse det ja, men mit problem er at jeg glemmer det herinde (af en eller anden årsag) fordi jeg bare klikker på linket når jeg læser igennem indlæget og så irriterer det mig fordi jeg også glemmer at det ikke er et nyt vindue.
Så for mig ville det ikke løse problemet for hvis jeg skal bruge det sådan så er det for mig lige så nemt at højreklikke, men desværre så glemmer jeg det og derfor jeg gerne ville have det som indstilling.

<< < 12 > >>
t