Hej
Jeg er igang med at lave et kundesystem til min side hvor min kunder kan logge ind og se deres profil. I forbindelse med dette er jeg stødt på et lille problem. Problemet er at jeg med et if-statement vil have min brugere til at udfylde lidt information omkring dem, inden de kan se deres kundeside. Dette har jeg lavet et lille kontrolfelt i min database til, således at den skal tjekke om kontrolfeltet for den enkelte bruger har værdien 1. Har den ikke værdien 1, altså hvis den er 0, eller et andet tal, så bliver man sendt til en side hvor man skal indsætte disse informationer. Når det er gjort bliver kontrol automatisk lig 1, uanset hvad der stod før.
Dog har jeg lidt problemer med at lave det if-statement der skal styre hvor vidt brugeren skal sendes til formularen eller til deres kundeside.
- $user = $_SESSION['identifikation'];
- $check_user = mysql_query("SELECT * FROM user_info WHERE user_id = '$user'");
- $check = mysql_fetch_assoc($check_user);
- if($check['kontrol'] == 1) {
- //kontrol ok
- }
- else {
- header('Location: admin/rediger_virk.php?user_id='.$user);
- }
Ligemeget om jeg sætter kontrol=1 eller kontrol=0, så hopper den til else. Men den skal jo fortsætte med at indlæse den nuværende side, hvis kontrol=1. Hvad gør jeg forkert i ovenstående kode, siden det ikke rigtig vil virke?