Hejsa
Jeg har en tekst der hedder "Læs mere", som skal udføre noget javascript og egentligt ikke linke til noget.
Er blevet i tvivl om jeg så bør bruge et link eller lave en div om til at ligne et link og give den samme opførsel med mouse-over/hover effekt og så få den til at udføre mit javascript.
Sagen er at når man klikker på den, skal teksten forsvinde, der udføres et AJAX request som får noget JSON data og skrives ind på siden.
Desværre for at et link vises som et link, skal man have href="noget", for ellers bliver det ikke et link.
Problemet er at hvis jeg skriver ingenting så linkes der til den side man er på, så alt udføres korrekt og javascriptet henter data, indskriver på siden og så refresher den til sin egen adresse og dermed går tilbage til hvor data ikke er der og der står "Læs mere".
Hvis jeg så vælger at bruge "#" i href går jeg til toppen af siden, og ønsker egentligt bare at funktionen udføres uden at ændre position man er på siden og ellers opfører sig og vises som et link så man kan se det er besøgt tidligere og hover-effekt og andet der kendetegner et link.
Jeg har følgende:
- <a onclick="ShowDetails()" href="#">Læs mere</a>