Mærkelig opførsel af include

Tags:    php css html

<< < 12 > >>
Hej Udviklere,

Jeg sidder lidt og laver videre på min hjemmeside, men får en meget mærkelig opførsel af mine php includes. Selve koden, virker absolut fint, når den kommer direkte ind i html filen, men ikke efter at den kommer ind i html filen via include.

Med Include.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Savner lidt at kunne indsætte et billede når man skriver spørgsmål.

Uden Include.

Og her er koden der bliver inkluderet fra commonHead.php

Det mærkelige der foregår er at når den bliver inkluderet via php, så danner headeren en ca. 30px margin, men når den ikke er inkluderet så er der ingen margin.

Er der nogen der har nogle gode idéer til, hvordan jeg kan gøre det så jeg stadigvæk kan have mine fælles stylesheets i "commonHead" ?

17 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 19 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@scootergrisen
Jeg ville foretrække, hvis siden ikke blev lagt op på nettet endnu, da jeg føler jeg har et bedre workflow, når jeg arbejder med den hjemme i "garagen" ;)

@Gustav
Jef fulgte dit råd og kiggede siden igennem ved at bruge chromes udviklings værktøj der inspicerer alle elementer, og sjovt nok, så var de filer som php skulle inkludere ikke en del af headeren, men var derimod blevet rykket ned i body, hvorfor ved jeg ikke.
Men det burde ikke have noget med paths at gøre, da alle filer ligger i webroot.

Jeg kan ikke lige komme på en anden mulig årsag til det end at det er skjulte chars som driller dig... Desværre.

Hvad er BOM for nået. ? både filen, hvor include foregår i og det der bliver inkluderet er i utf-8

Har lige set at alle mine filer er med UTF8 med BOM, og nogle er endda med ansi.

Er der en der har en nem måde, at konvertere dem alle sammen til UTF-8 uden BOM ?

Har forsøgt at følge guiden fra scootergrisen, men den skifter tilbage igen næste gang jeg åbner dokumentet :(

Nu har jeg endelig fået det til at virke med at include commonHead fra php, rigtigt mange gange tak skal I have både gustav og scootergrisen :)

Hvad var så fejlen ?

Fejlen var at den skiftede encodingen tilbage til ANSI, på nogle af filerne, efter det der med at includere <?php //æøÅ ?> og skifte til UTF8-uden BOM virker det helt fint :)

<< < 12 > >>
t