Hej Udviklere,
Jeg sidder lidt og laver videre på min hjemmeside, men får en meget mærkelig opførsel af mine php includes. Selve koden, virker absolut fint, når den kommer direkte ind i html filen, men ikke efter at den kommer ind i html filen via include.
Med Include.
- <head>
- <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
- <meta name="description" content="Java tutorials på dansk, se videoer, tag quizer og læs artikler, alt sammen på dansk" />
- <meta name="keywords" content="Java, Java Tutorial, Java tuts på dansk, Lær java, Lær java på dansk, hvordan programmerer man java" />
- <meta name="author" content="Kevin Voss Sjøbeck" />
- <meta name="robots" content="index, follow" />
- <link rel="stylesheet" href="forside.css"/>
- <?php include("commonHead.php"); ?>
- </head>
Savner lidt at kunne indsætte et billede når man skriver spørgsmål.
Uden Include.
- <head>
- <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
- <meta name="description" content="Java tutorials på dansk, se videoer, tag quizer og læs artikler, alt sammen på dansk" />
- <meta name="keywords" content="Java, Java Tutorial, Java tuts på dansk, Lær java, Lær java på dansk, hvordan programmerer man java" />
- <meta name="author" content="Kevin Voss Sjøbeck" />
- <meta name="robots" content="index, follow" />
- <link rel="stylesheet" href="forside.css"/>
- <link rel="stylesheet" href="styling2.css"/>
- <link rel="shortcut icon" href="man.png"/>
- <link rel="stylesheet" href="brugerpanel.css"/>
- </head>
Og her er koden der bliver inkluderet fra commonHead.php
- <link rel="stylesheet" href="styling2.css"/>
- <link rel="shortcut icon" href="man.png"/>
- <link rel="stylesheet" href="brugerpanel.css"/>
Det mærkelige der foregår er at når den bliver inkluderet via php, så danner headeren en ca. 30px margin, men når den ikke er inkluderet så er der ingen margin.
Er der nogen der har nogle gode idéer til, hvordan jeg kan gøre det så jeg stadigvæk kan have mine fælles stylesheets i "commonHead" ?