Sende mail fra form

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej,

jeg er igang med at bruge en formular på min hjemmeside, og når den er udfyldt skal der sendes en mail til både den person som har udfyldt den og en til mig.

Det har også virket fint, men nu ved jeg ikke hvorfor det lige pludselig ikke virker mere.

Så jeg ville håbe at der måske er en af jer som kan hjælpe mig med at løse problemet.

min kode som skulle sende mailen ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg har gjort for at det nu ikke virker.

På forhånd tak for hjælpen

15 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
uden at grave mig ned i coden:

har du styr på anden code der påvirker dine mail variable ??
står du i et spam filter ??
kommer en af mailene frem ??

Fold kodeboks ind/udKode 

hven skal mailen sende til ??
du mangler et To i din headers
ref http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php Example #4 Sending HTML email
Fold kodeboks ind/udKode 

men ellers check om der står det i mail('adam@sjuf12.dk', 'Ny registrering till sjuf12 - ID ' . $id, $message, $headers); som du forvendter

Hej,

Hvilken anden code mener du?

Det kommer heller ikke til mit spam mailboks hvis det er det du mener?

Og nej ingen af mailsene kommer.

Mailen skal sendes både til mig som administrator, og den mail som bliver udfyldt i formularen, Da det virkede der sendte den begge mails.

Nu prøvede jeg så at indsætte en to sådan her:

men det ændrede ikke noget.

Hvordan er det nu jeg tjækker om der står det i mail som jeg forvendter?

Hvilken anden code mener du?

du har vel noget kontrol code før du kommer til mail coden, hvor stammer alle de variable fra du anvender i message, og header ??

Og nej ingen af mailsene kommer.

bliver coden afviklet ??
får du nogle fejl meldinger ??
feks fejl ved afsendelse eller mail sendt

burde der ikke være en else her hvis mailen ikke bliver sendt ??
Fold kodeboks ind/udKode 

og hvorfor kun kontrol på en af mail afsendelserne ??

Hvordan er det nu jeg tjækker om der står det i mail som jeg forvendter?

prøv at udskrive dine mail variabler.
Fold kodeboks ind/udKode 

Har du tjekket om din maildaemon kører?

Har du prøvet at lave en reduced test case og se om der er hul igennem?

Får du nogen fejl på dine sider?

For øvrigt, så burde du tage et kig på Git - så du ikke kommer ud for den slags "Jeg aner ikke hvad jeg har gjort og nu virker det ikke mere"-oplevelser igen. :)

Indlæg senest redigeret d. 02.09.2012 22:39 af Bruger #17015
Ja coden bliver afviklet fordi når jeg echoer den, så står der det som jeg havde forventet i mailen.

Jeg får ikke nogen fejlmeddelelser.

Den skriver også successtexten som om det virker.
Oven over mail coden indsætter den oplysningerne i en database, og det virker. Så koden bliver afviklet, det er kun sende funktionen.

Variablerne bliver defineret i toppen af siden.

Her er alt min kode:

@gustav,

Hvad mener du om min maildeamon kører, siden er oppe på et webhotel.
Hvordan er det jeg laver en reduced test case?

Og nej jeg får ingen fejl, tværtimod, jeg får succestekst beskeden, som om det skulle virke.

Den kan godt indsætte posterne i databasen bare ikke sende mailene.

Indlæg senest redigeret d. 02.09.2012 22:43 af Bruger #14317
Et reduced test case er en test hvor du kører den absolut minimale kode der skal til for at teste om det overhovedet virker.

Når du ikke kan huske hvad du har gjort, så har du ikke rigtigt andre muligheder end at begynde at teste nede fra og op.

Fx. kan du sende en mail til dig selv med: mail('din@adresse', 'Test emne', 'Test besked', 'From: noreply@ditdomæne.dk');

Ok, men undskyld hvis jeg spørger lidt dumt, men giver det mening hvis jeg ved at oplysningerne bliver modtaget og lagt op i en database men bare ikke bliver sendt?

Og hvis jeg skulle lave den test, skal jeg så udkommentere det hele og så bare skrive det som det eneste på siden?

Og det ville også være underligt hvis funktionen ikke virker, fordi den har virket før

Indlæg senest redigeret d. 02.09.2012 23:01 af Bruger #14317
Den kan sagtens skrive oplysningerne til databasen og stadig lave en silent error på mail.

Hvis du ikke har ændret i filen siden et tidspunkt hvor du ved den har virket, så ville jeg tjekke om din mailservice kører. Hvis den gør det, så kan det være at du har ramt et loft for hvor mange du må sende ud - eller at dine mails sidder fast i en mailkø.

Har du tjekket spamfilter?

Er det så min udbyder jeg skal kontakte for at høre om min mailserver stadig kører, eller kan man selv tjekke det?

Og kan man undersøge om der er et loft for hvor mnge man må sende ud, eller er der ingen måde at finde ud af det på?
Og det samme med mailkø, kan man tjekke det på nogen måde?

Ja jeg tjekker regelmæssigt min spam inbox, med håb om at have modtaget noget fra mig selv :)

Det er din udbyder du skal have fat i. Den slags information plejer at være rimeligt nemt tilgængelig.

<< < 12 > >>
t