@Brian
Jeg giver dig ret i at det er forkert at UI'en logik skal sendes ned til controlleren, men min problematik er at da det er data som mail og lignende vil jeg gerne (så vidt muligt) sikre mig at data ikke er i HTML'en i stedet for at skjule den (toggle via jQuery).
Ved at fjerne jQuery og javascript for at have en side der altid fungerer så bliver jeg jo nødt til at lade min controller bestemme hvad der skal vises.
Og vil sige at den pæneste løsning for mig vil være det med viewbag, for jeg kan jo så i mit view lade være med at outputte dette stykke HTML hvis den ikke er true og vil dermed ikke være i min HTML (ikke som usynlig).
Derudover så har jeg det ligesom dig fordi at MVC der kan man helt selv styre hvad der kommer ud og det giver ikke "glitches" som man nogle gange kan opleve i webforms. Fx oplevede jeg nogle underlige fejl da jeg skulle lave et billede om til en knap og brugte webforms kontroller. Man har fuld kontrol over sin HTML og for mig er det at lave flere forskellige niveauer også langt bedre i MVC.
Jeg glemmer aldrig da jeg skulle lave nestede repeatere i webforms. Hver kategori skulle vises og så under denne skulle der så udskrives de elementer under denne kategori.
Det er bare meget nemmere i MVC fordi du kan lave noget simpelt læsbar kode, hvor med nestede repeaters blev det pludseligt meget uklart hvad der sker, hvorfor etc. og specielt hvis man ikke selv har lavet det eller bare jeg skulle rette noget 6 måneder efter.
Derfor jeg ser mere på MVC og langsomt lærer mere og mere og jo mere jeg lærer jo mere glad bliver jeg for det.
Nu "mangler jeg bare" (farlige sidste ord) at finde en måde at jeg kan få et link til at udføre javascript hvis det er enabled og så ikke gøre mere, og hvis ikke så udføre et postback til en ny route som gør at mit view returnerer samme side med noget mere HTML (det "panel" eller HTML der ikke var der tidligere).
Se mere her: http://www.udvikleren.dk/forum/38722/link-udfoere-javascript/#msg185366Hvor dum har jeg lov at være!
Et link til en route som giver et postback, og hvis javascript er understøttet så er der et script der replacer adressen med javascript-void således at der udføres javascript og ingen postback.
Indlæg senest redigeret d. 03.09.2012 15:38 af Bruger #17215