C# projekt

Tags:    c#

Hej
I forbindelse med min uddannelse, kunne jeg godt tænke mig at være lidt på forkant, da vi skal arbejde med C#, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Har læst nogle tekster, samt set en del videoer omkring det, og vil nu gerne lave et projekt i C#, som kunne bruges i en IT-afdeling, men ved ikke lige hvad jeg skal lave i C#.
Hvad synes I der kunne være smart at lave til brug i en IT-afdeling?

hvorfor skulle det lige være noget der kun kan bruges i en IT afdeling?

Hvis du ingen erfaring med C# har, eller OOP for den sags skyld, kan et simpelt 'arkiverings' program være en lille og sjov opgave. Lav en applikation der gemmer data i databasen omkring f.eks. de bøger du har eller måske dvd film.

Så kan du altid slå op hvilke film du har i dit program. Du kan evt. lave statistik over filmgenrer, altså hvilken filmgenrer ejer du flest film med osv.

Indlæg senest redigeret d. 01.09.2012 18:57 af Bruger #4487
Lyder som en fornuftig start. Ville gerne lave noget der kunne bruges i en IT-afdeling, fordi det kunne være en fordel i forhold til undervisningen, hvis jeg have lavet noget relevant i forvejen. Men et arkiveringsprogram lyder fornuftigt.

Lyder som en fornuftig start. Ville gerne lave noget der kunne bruges i en IT-afdeling, fordi det kunne være en fordel i forhold til undervisningen, hvis jeg have lavet noget relevant i forvejen. Men et arkiveringsprogram lyder fornuftigt.
Når du så har lavet desktop applikationen, kunne du give dig i kast med at lave en web applikation og/eller en mobil applikation der kan benyttes sammen med programmet, eller rettere databasen dertil. Lav f.eks. en web service i C# til at sende f.eks. JSON data til din mobil applikation (som du i øvrigt også kan lave i C#, hvis du f.eks. laver en app til windows phone 7). ;)

Det er hverken mere eller mindre relevant for din uddannelse, fordi det kan bruges i en IT-afdeling. Software er ikke kun noget man skriver til sig selv :p Det nemmeste er at programmere det og få det til at virke - det er straks værre når andre - og især ikke it-kyndige - skal kunne håndtere det.

Hvis du vil være på forkant med undervisningen, så tag at brug din tid på at forstå de forskellige strukturer i sprogene. Start fx med datatyper og matematisk/boolsk-logik. Ellers så risikerer du bare at lære nogen dårlige vaner inden undervisningen tager fat. :)

t