hjemmeside til mobil

Tags:    mobilside

<< < 12 > >>
Hej

Det er sådan at jeg har lige nu og her stadig på at få bygge sådan min side også kan blive brugt til mobil telefon :) se her.

Jeg har skrevet den her kode

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

men når jeg gå ind på siden så skal "jeg" zoom ind på siden. det som jeg godt kun tænke mig at få ude af det her var at den self zoom ind og tilpasse sig selv og ligne Hvis i kan følge hvad jeg mener helt.

Der er nogen som siger til mig at jeg skal kig efter at få tilpasse noget "meta viewport" på siden så at den zoom sig selv eller hvordan man forklare det :)

Du er velkomme til at komme med andre forslag hvis det er er sådan?

Du er velkommen til at spørger mig hvis der er noget?

17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der findes nogle CSS frameworks som er lavet til tilpasse sig efter skærmopløsning, det er såkaldt responsive CSS. Et godt et er blandt andet dette: http://lessframework.com/

Der findes også CSSgrid.net - jeg har endnu ikke prøvet det men har planer om at teste det snarest :)

Den har jeg kigge på men den kan jeg ikke rigtigt få til at gå op eller ligne ;(

Hmm.. det så ellers så dejligt nemt ud..

CSSgrid.net er et fluid-grid system - det er i samme stil som sketelon (getskeleton.com) - i bund og grund det samme som gamle grid-systemer som 960.gs og Blueprint osv.

Det kan jeg for så vidt sagtens give dig ret i, men eftersom det jo netop reagerer på browserens størrelse (og det er vel dét der er essensen af responsive design?) er det jo super anvendeligt og layoutet bliver jo tilpasset browserens størrelse uden at man nødvendigvis behøver at bruge media-queries.
At det så kan betale sig (også) at bruge media queries for f.eks. at gøre skriften større på mindre opløsninger er jo en anden side af sagen.

Den eneste forskel på fluid-grid og almindelige grid systemer er jo netop at de flydende bruger media-queries til at tilpasse sig til browserens viewport. Så jo - det er den responsive udgave af grid systemer. Men responsive design handler om mere end bare at smide 3 kolonner ind i en enkelt - som flydende grid systemer har for vane at gøre. Det er altså sjældent en god idé bare - så enkelt er det altså ikke altid.

I forhold til mobilsider, så kan Brad Frosts http://mobilewebbestpractices.com/ klart anbefales. Det er ikke en oversigt over copy/paste kode, som du tager og bruger - men derimod indsigtsrige artikler, som du faktisk får noget ud af at læse :)

Du kunne også bare vælge at gøre som de fleste, at spørge brugeren om hvilken browser de kører og derfra give dem den korrekte, enten side eller stylesheet.

Sådan gør det fleste, med mindre de bruger en applikation til det.

"Spørge brugeren om hvilken browser de kører" og "sådan gør de fleste". Det var da den dummeste måde.

Kan du ikke lige give nogle links til "de fleste" der bruger den metode?

Alt er relativt, men svaret var også mere retorisk ment - idet nyere kode selv kan regne ud om sin besøgende(hvilket stykke genstand) kommer fra.

:-)

Alt er relativt, men svaret var også mere retorisk ment - idet nyere kode selv kan regne ud om sin besøgende(hvilket stykke genstand) kommer fra.

Men hvor er det dog irriterende når man browser fra en tablet og sitet så antager at man kommer fra en mobil enhed og derfor får et mobil-site der mangler halvdelen af funktionaliten og derudover er optimeret til at vises på en telefon (=halvdelen af tablet'ens skærm bliver ikke brugt og man skal sidde og zoom for at læse hvad der står)

Du kunne også bare vælge at gøre som de fleste, at spørge brugeren om hvilken browser de kører og derfra give dem den korrekte, enten side eller stylesheet.

Sådan gør det fleste, med mindre de bruger en applikation til det.

<< < 12 > >>
t