Ændring af en anden forms value ved ændring i input

Tags:    php html javascript

Hej udviklere

Jeg er støt lidt på et problem med integrering af ePay på min hjemmeside.
- Jeg sidder og udvikler et booking system og er en den situation at prisen variere alt afhængigt at om brugeren er medlem hos en tredjepart eller ej.

Jeg forestiller mig lidt en form der ser således ud:

<form
action="https://ssl.ditonlinebetalingssystem.dk/integration/ewindow/Default.aspx" method="get">

<input tupe="text" name="medlemsnummer"> <-- HVIS DEN ER UDFYLDT
<input type="hidden" name="merchantnumber" value="XXXXXXX">
<input type="hidden" name="amount" value="25000"> <-- SKAL VALUE ÆNDRES HER!
<input type="hidden" name="currency" value="DKK">
<input type="hidden" name="ownreceipt" value="1">
<input type="hidden" name="windowstate" value="3">
<input type="hidden" name="accepturl" value="<?php echo $url; ?>">
<input type="submit" value="Go to payment">
</form>

Håber virkelig i kan hjælpe mig med at bryde isen :)

Mads

Indlæg senest redigeret d. 23.08.2012 15:38 af Bruger #11817
5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er nødt til at validere først om medlemsnummeret er korrekt, inden prisen ændres. Ellers kan man jo bare taste "1" og så får man det billigere.

Så jeg er ude i at medlemmet først logger ind, så du er klar over hvem det er og så beregner du prisen i php før form'en. Så kan du sætte prisen direkte:

<input type="hidden" name="amount" value="="<?php echo $beregnetPris; ?>">

Er man ikke logget ind, så sætter du bare prisen til 25000 eller hvad det nu skal være

Hej Brian

Tak for de svar.

Problemet er at medlemsnummeret ikke har noget med eksisterende side at gøre. Kunden er altså medlem hos et helt andet firma og får derfor rabat..

Alle brugere er logget ind på siden for at bestille, men kun de der er medlem af tredjeparten får rabat.

- Det er tilmelding til et møde, der er altså mulighed for at tjekke om medlemsnumrer er korrekte.

Jeg tænker at det måske kan løses med jQuery, men det er jeg SLET ikke indeni

Mads

Du skal kunne validere medlemsnummeret uanset for at kunne sætte prisen. Ellers ved du ikke om de er "medlem af tredjeparten" og kan få rabat.

Tror vi snakker forbi hinanden :)

Brugerne er logget ind og før hver møde printes en deltagerliste..

Her kan der krydstjekkes mellem bruger og medlemsnummeret for tredjeparten. Om kunden har betalt for lidt, er så kundens eget problem der så ikke kan deltage.

Mads

Ohh.. DU kan jo vælge at sætte en session fra 3.part til din database - og herfra pointere om vedkommende er medlem hos 3.part - findes denne session har de rabat, ellers skal de betale fuld pris.

Dette indebærer selvfølgelig at du har adgang til 3.part :)

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2012 14:50 af Bruger #17114
t