Sted med .net

Tags:    net cshtml microsoft razor

Hej.

Er der nogle der kender et sted eller flere hvor man kan slå .net ting op, ligesom HasValue og andre funktioner?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan man på MSDN. Se fx http://social.msdn.microsoft.com/search/en-us?query=hasvalue

Hvis du bruger Visual Studio eller noget der minder om er det i øvrigt blot at trykke F1 når du står på dit kald til fx HasValue. Så slår den selv op i online hjælpen, hvis du ikke har det liggende lokalt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 23.08.2012 08:55 af Bruger #1
Når du googler så skriv fx. HasValue også så msdn.
"HasValue msdn"

Microsoft Developer Network Platform som msdn står for, indeholder alt om .net og har mange eksempler og klasser/objekternes andre metoder osv.



Hvis du tænker på at du har fundet noget kode og gerne vil forstå funktionen så vil jeg sige Google. Ofte giver MSDN måske en kort og nogenlunde beskrivelse, men hvis du vil have eksempler eller dybere forståelse så synes jeg at i 85-90% af tilfældende der er de bare ikke gode nok og så er der mange langt bedre sider til eksempler.

Hvis det er sider med "smarte funktioner" som du kan bruge og hjælpe dig ligesom hasValue så ville jeg tage den undervejs med dine problemstillinger da det oftest er her man vil søge eksempler på nettet og således vil se funktioner som er smarte og hjælper meget og derfor kan man huske dem fordi de bruges til noget konkret.



Om man vil bruge MSDN eller Google afhænger nok af hvor meget man ved i forvejen.

Hvis man gerne vil have en let introduktion så kan man godt Google. Men hvis man bare vil vide alle fakta og "quirks" om en given funktion så vil jeg altid gå til den mest direkte kilde (MSDN). Prøvede lige at google ".net Finalize" og de første 6 ikke-MSDN steder jeg valgte var der en basal introduktion. Men kun MSDN og en tråd på stack overflow fortalte mig at det er ukendt hvilken tråd Finalize bliver udført i.



t