Simpel søgefunktion med kriterier

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave en simpel søgefunktion, hvor brugeren kan skrive et søgeord og så kan de vælge en kategori og en placering.
Til søgeordet anvender jeg et LIKE-wildcard, men det er kun en almindelig søgning, jeg ønsker jo at brugeren kan vælge nogle kriterier, som bliver inddraget i min forespørgsel til databasen, så jeg kun giver brugeren de resultater de vil se.
Er det så simpelt som at sige:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

min query er bare skrevet i løs hånd og kunne heller ikke forestille mig at det virker praksis, men i teorien burde det jo virke, fordi jeg har to krav der skal være opfyldt og så matcher den de fund med et wildcard og spytter resultatet ud vha. dette et stykke længere nede på siden:

Men griber jeg sagen rigtigt an eller går jeg helt galt i skoven?

13 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du prøvet at køre din SQL i en manager som phpmyadmin?

Lige umiddelbart dette her:

Burde vel være:

Kan se det optræder mere end 1 sted.

Nej, har ikke prøvet at køre igennem phpmyadmin.
Det query du skriver, indeholder kun $region. Men jeg kan også komme ud for at brugeren søger på på region og type. Skal jeg så bare tilføje en ekstra "AND WHERE"?

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2012 12:42 af Bruger #17072
Super takker. Nu virker det :)

Har nu forsøgt med min egen query og den giver ingen resultater.
Prøvede så at lave et sæt af if/else-statements, der tjekker om der er markeret en bestemt radio-button for hvert parameter og så forsøgte jeg en søgning med de forskellige muligheder, hvor jeg vidste at det burde give mindst 1 resultat. Men det gav intet resultat.
Koden ser nu således ud:

Hvor henter du ud fra databasen? Lige nu selecter du bare information fra databasen, uden at hente dem ud...

<< < 12 > >>
t