Php framework

Tags:    php framework

<< < 12 > >>
Hej

Overvejer at bruge et php framework, men vil gerne vide hvad i synes om framework?

F.eks:
Hvorfor bruge framework?
Hvad for et framework bruger du?
osv..

Jeg vil gerne give lidt point til Laravel

Lyder som et fornuftig framework, tror jeg vil kigge på det. Kender du nogle gode begynder guides?

En gut ved navn Dayle Rees har lavet en lang række tutorials der griber Laravel an helt fra bunden.

Hvis du er helt ny til MVC arkitekturen kan det være lidt tungt at komme i gang, men når man først har fat i det, bliver man overrasket over hvor lækkert det er at arbejde med.

Tutorials kan findes her: http://daylerees.com/category/laravel-tutorials/

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2012 18:05 af Bruger #16319
Mange udviklere fra CodeIgniter er begyndt at hoppe på Laravel-vognen, da meget af Laravels concept kommer fra CI, men bare endnu bedre og med flere funktioner, som blandt andet bedre Routing, Asset og Template engine.

Shift from Codeigniter to Laravel
ok, vidste jeg ikke.. måske jeg skulle kigge lidt på laravel så også :P

CodeIgniter har jeg brugt i rigtig mange år, og det har altid været min helt store favorit. Dens no-nonsense tilgang til udvikling og dens ekstremt pragmatiske indstilling til design patterns(den implementerer kun patterns der giver super meget mening i en PHP-kontekst, hvor rigtigt mange andre PHP-frameworks implementerer alle designpatterns de kan finde, uagttet om de er lavet som workarounds til shortcomings i C og Java i tidernes morgen, og det synes jeg er synd).

Jeg er dog for nyligt blevet ansat i en virksomhed der bruger CakePHP, så det arbejder jeg nu med til daglig, og jeg må sige at hvis man endelig skal vælge et framework der er mere avanceret end CI, så er Cake en helt afgjort kandidat. Det har alle de ting der gør Kohana3 til et fedt framework, og så en hel masse oveni hatten. Det har dog en ret stejl indlæringskurve, og der er ikke særligt meget der er specielt intuitivt, så du kommer til at være gift med den (til tider lidt sparsommeligt skrevne) officielle dokumentation det første lange stykke tid. Men når du er ved vejs ende er gevinsten stor, og din udviklingshastighed er væsenligt forøget.

TL;DR: CodeIgniter passer bedst til mit temperement fordi det er simpelt, intuitivt og ikke kommer i vejen. CakePHP er førstevalget når det gerne må komme i vejen til gengæld for en masse effektivitet.

Jeg bruger CakePHP, som er et rigtig godt framework som bygger sig op omkring din database. Dvs. at du definerer Models som matcher dine tabeller i databasen, og herunder relationer til andre tabeller. CakePHP laver en masse arbejde for dig. Bl.a. kan jeg fortælle dig at jeg ikke har skrevet en MySQL query i hånden siden at jeg begyndte at bruge CakePHP. Det eneste negative jeg kan sige om CakePHP er at dokumentationen er så bred (og måske ikke organiseret nok), så man nogle gange drukner i information :-)

Jeg bruger CakePHP, som er et rigtig godt framework som bygger sig op omkring din database. Dvs. at du definerer Models som matcher dine tabeller i databasen, og herunder relationer til andre tabeller. CakePHP laver en masse arbejde for dig. Bl.a. kan jeg fortælle dig at jeg ikke har skrevet en MySQL query i hånden siden at jeg begyndte at bruge CakePHP. Det eneste negative jeg kan sige om CakePHP er at dokumentationen er så bred (og måske ikke organiseret nok), så man nogle gange drukner i information :-)

Database Object Relational Mapper er vidst en fælles ting for næsten alle frameworks (:

<< < 12 > >>
t