billede ude over wrapper

Tags:    css

hejsa

Det er sådan at jeg sidder og arbejder med de sidste ting til min hjemmeside men det er sådan at jeg kun godt tænke mig at få et billede til at være bag i content hvor tekst og lign stå i, altså det vil sige noget ligne i den her still have jeg tænkt mig som jeg vise her ; HER

Alt min tekst og ligne ligger ind i wrapper osv... (logo, menu, og andre ting lige der)

Håber du kan hjælp mig frem til hvad jeg skal gøre, har overhovedet ingen ide lige nu men tror det er noget css med noget

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

men er dog ikke sikker.. :)

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er helt rigtigt, at du i dette tilfælde nok skal bruge position absolute. Det du skal vide når du bruger placering med position er, at elementet opfører sige og forholder sig i forhold til sin nærmeste forældre ( i HTML'en ) som også er placeret. hvis igen er placeret, så bruges browser vinduet.

I dit tilfælde skal billed placeres i forhold til wrapperen. Så sæt dette css på din wrapper:

Z-index bruges til, at fortælle hvilket placeret lag, der skal ligges øverst. Lige som man også styrer layers i Photoshop. Med z-index er det altid det lag med højest værdi som ligger øverst.

På dit billed, der SKAL ligge inde i wrapperen kan du nu tilføje din css:

så den første css det er til wrapper eller hvad?

den anden er til mit billede?

min html ser sådan ude, så hvor skal jeg ligge det der billede altså background billedet.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

t