Min kammerats computer er begyndt at opføre sig lidt specielt på det sidste. Det har ca stået på 1-2 ugers tid.
Lige omkring kl. 10 hver formiddag begynder musen nemlig at styre sig selv, eller blive fjernstyret?
Den åbner, lukker og minimerer programmer. Trykker på ikoner og rykker rundt på dem på skrivebordet osv. Man kan stort set ikke bruge computeren i det tidsrum som svarer til et par timer fra kl 10 og frem.
Det først jeg tjekkede var om musen var trådløs, og om der var noget i nærheden der kunne volde problemer for det. Musen er nu med ledning, og stadig det samme.
Så kørte jeg en fuld opdateret Norton Antivirus scan som lå på computeren i forvejen. Dette er et betalt abonnement hos Norton.
Derefter kørte jeg Malwarebytes og Spybot. Ingen af de nævnte programmer fandt noget som helst mistænksomt på computeren. Jeg har tjekket computeren for VNC clienter og andet der vil kunne give adgang udefra. Har også tjekket at Fjernskrivebord er slået fra.
Flyttede så computeren hjem på mit eget netværk og her skete der absolut intet. Flyttede den så tilbage igen og kl 10 startede det igen i dag.
Min egen router tillader som standard ikke adgang på andre porte end dem jeg selv har forwarded.
Det samme gør min kammerats router.
Jeg er tom for ideer, og en format c er allersidste udvej da der ligger utrolig meget arbejds relateret software som blandt andet Navision som skal sættes op fra bunden..
Nogen forslag?
Indlæg senest redigeret d. 08.08.2012 11:02 af Bruger #16319