Hejsa Chris
Tillykke med du kom ind på uddannelsen og håber du vil blive glad for det og kunne bruge det til noget.
Ikke for at skræmme dig, men jeg har en kollega der har taget en uddannelse (noget højere) indenfor spiludvikling og efter 1 -1½ år i branchen kan han kun sige det er meget svært og hård branche sammenlignet med systemudvikling. Han er skiftet væk fordi det ikke var et sted han kunne se gode stabile karriere muligheder med kone og barn.
Jeg har en anden tidligere medstuderende der er taget til Englang for at tage en dedikeret spiludvikler-uddannelse hvor han lærer om grafiske virkemidler, teksturer, lys, farver, animationer, scener og meget meget andet og selvom han har lavet nogle projekter er hans ord de samme, men han kæmper så videre indenfor branchen for at blive til noget.
Men fordelen er at du får en masse generel udvikling også som du vil kunne bruge indenfor systemudvikling forhåbentligt, i tilfælde af du ikke skulle slå igennem som EA spiludvikler eller lign.
Bedste ønsker herfra.
Af udgifter kan jeg komme i tanke om
- Transport (Bus/ bil + benzin + forsikring - meget på SU)
- Mad hver dag (heldigvis ikke så meget med mindre du køber sandwich og cola i kantinen hver dag)
- Bøger - større omgang på SU og synes da hurtigt bøger rundede 500+ og du skal gerne bruge et par til et semester indenfor forskellige områder
- Eventuelt en (ny) bærbar til at arbejde på, prøve tingene af i timen mens der vises eksempler, og tage noter olign. på
Det er ikke helt billigt at være studerende, men held og lykke