Billeder bliver ødelagt ved flytning?

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hejsa.
Sidder og har et lille problem, har lavet et lille script der kopiere et billede fra en url, uploader det til min server og får det resized.

Problemet er bare at nogle af billederne bliver bare helt sorte, men i den rigtige størrelse... Hvad kan det skyldes? Kan det være fordi billedet ikke er helt downloadet før den hopper videre til næste trin?

Dette er koden jeg bruger (minus funktionerne)
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

23 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det er hjemmelavede funktioner :) Men eftersom resize og gemme filen virker som det skal, kan det ikke være dem der er galt med da det jo også virker i 90% af alle tilfælde..

Ja det er hjemmelavede funktioner :) Men eftersom resize og gemme filen virker som det skal, kan det ikke være dem der er galt med da det jo også virker i 90% af alle tilfælde..

Din begrundelse, for at der ikke skulle være fejl i den del af koden, den holder altså ikke. I såfald er der ingen fejl i din kode overhovedet, da den jo virker i 90% af tilfældene. Lad os håbe, at det ikke smitter til andre udviklere :)

Lige nu gætter vi bare. Hvis du viser noget kode, har vi noget at forholde os til.

Jeg kan komme med flere gæt. Fejlen kan skyldes at filerne er jpg med en "alternativ" farve profil eller måske er det PNG filer med transparente baggrunde der driller. Begge gæt kan være relevante, men det afhænger af din kode..

Her er en bruger kommentar fra PHP manualen :

Er det hele billedet der bliver sort eller kun noget af det ?

Indlæg senest redigeret d. 22.07.2012 03:15 af Bruger #13010
Ja det er hele billedet der bliver sort :)

Så skal i da lige have hele koden at se der bliver brugt :)

Vi mangler imageResized().

Jeg har fundet frem til at det er alle billeder med mellemrum i urlen der laver billedet helt sort, nogle der ved hvad det lige kan skylles?

at den ikke kan finde filen, så den laver bare et sort billed

Jeps præcis, men billedet eksitere og jeg kan se det i min browser, hvor den bare har skiftet mellemrum ud med % tegn, men det er som om at php ikke forstår det ikke godtager dette

Simpelt - drop mellemrum i dine url. Måske er jeg gammeldags, men det har altid været bandlyst i min verden.

Simpelt - drop mellemrum i dine url. Måske er jeg gammeldags, men det har altid været bandlyst i min verden.

enig, samme med æøåÆØÅ og andre specialtegn

<< < 123 > >>
t