msgbox

Tags:    visual-basic

Hei..
Har et STORT problem..

sitter fremfor en tentamen, skal lage en msgbox i access, med spørsmål om å avslutte, og alternativene "JA" og "NEI", får til å få opp msgboxen, men alternativene fungerer ikke reiktig,

enten fungerer begge alternativene som ja, eller som nei, kan noen gi meg den komplette koden? slik at dette fungerer, sitter forresten med Visual basic 6 og access 2000:)

mvh
Stian
fight@online.no

Hei..
Har et STORT problem..

sitter fremfor en tentamen, skal lage en msgbox i access, med spørsmål om å avslutte, og alternativene "JA" og "NEI", får til å få opp msgboxen, men alternativene fungerer ikke reiktig,

enten fungerer begge alternativene som ja, eller som nei, kan noen gi meg den komplette koden? slik at dette fungerer, sitter forresten med Visual basic 6 og access 2000:)

mvh
Stian
fight@online.no

variable=msgbox("tekst",vbyesno,"titel")

if variable=vbyes then
end 'ved ikke om denne afslutning kan bruges
end if

Denne kode virker inde i Access:
<pre>
If MsgBox("Vil du afslutte Access?", vbYesNo) = vbYes Then
Application.Quit
Else
' intet hender her
End If
</pre>

Hvis styrer Access udefra, dvs. fra VB6, må du ha en objekt-variabel, for eksempel:
<pre>
Dim acc As New Access.Application
</pre>

Hvis dette er tilfellet, skal koden se slik ud:
<pre>
If MsgBox("Vil du afslutte Access?", vbYesNo) = vbYes Then
Acc.Quit
Else
' intet hender her
End If
</pre>

Software is here and now but rock and roll is forever.

Hei..
Har et STORT problem..

mvh
Stian
fight@online.no

ARGH TAL DOG DANSK KVINDE :P

t