Blå skærm

Tags:    driver

Hej

Jeg har en medion computer. Lige pludselig genstartede den af sig selv, da den blev genstartet stod der at den var recovet fra en fejl i skærm driver.

Efter skete det samme flere gange, og den blå skærm kom også op.

Jeg downloadede driveren til mit grafikkort fra nvidia.com, og søgte efter automatisk, dvs. hjemmesiden fandt selv ud af hvilken driver der passer til min computer.

Men efter jeg installerede driveren skete det samme igen og igen indtil skærmen bare hakkede, og der kom streger i.

Da jeg åbnede computeren i "sikker tilstand" slettede jeg driveren til grafikkortet, dvs. nu har den ingen nvdidia driver og nu virker den, det bare ikke det hurtigste skærm nu. Har sat resulution højt så det ser normalt ud.

Hvad kan jeg gøre?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det lyder til, at der er noget galt med dit grafikkort enten er det en decideret fejl eller også er den bare blevet for varm. Prøv, at lade den stå og køle ned og se om du stadig oplever problemet når du starter den igen.

Alt efter hvilken bærbar det er, kan det godt være den bare kører på det interne/onboard grafikkort når du ikke har installeret driverne

Den har samme temperatur, når jeg har installeret en driver eller ikke, nu når jeg har fjernet driveren virker den perfekt. Men som sagt er skærmen ikke så hurtigt.

Ligeså snart jeg installere driveren fra nvidia chrasher min laptop og kan ikke starte op uden at der kommer hakker i skærmen og fryser.

Jeg har dog tjekket at det er den rigtige driver, og da nvidias hjemmeside undersøger det for mig. Men det driver kan min laptop ikke lide. Min laptop har dog kørt på den samme driver siden maj, men det skete her for ca. 1 uge siden, og den vil stadig ikke acceptere driveren.

Nogen der har et forslag for hvad jeg kan gøre, eller hvad der er galt?

Indlæg senest redigeret d. 17.07.2012 15:15 af Bruger #17267
Det må den jo gøre når det virker uden :)

Men ellers, tak for svaret

Indlæg senest redigeret d. 17.07.2012 17:43 af Bruger #17267
t