Hej Wissam,
Nu giver du ikke så mange detaljer omkring dine idéer; men måske du kan bruge nogle af disse råd:
Jeg vil give Michael Larsen ret. - En god måde at få gjort sine idéer mere konkrete på er ved at lave en regulær forretningsplan.
Ud fra denne kan man så lave en handlingsplan og delmål.
Evt. kan man visualiserer hvordan fremtiden ville se ud hvis idéerne var realiserede og der ud fra lave "backwords engineering", hvilket vil sige at man ud fra ens fremtidige mål arbejder sig baglæns til ens nuværende situation.
Altså fremtiden ser sådan her ud ... , hvilke forudsætninger skal være udfyldt for at fremtiden er mulig. Hvilke handlinger skal der til for at nå frem til målet.
Hvis idéerne ikke er blevet til noget fordi du mangler motivation eller du ikke kan overskue projektet vil jeg anbefale at læse nogle bøger af andre iværksættere.
F.eks. vil jeg anbefale bogen "4 hour work week" af Tim Ferris. - Han giver en masse idéer til hvordan man kan gøre det mere simpelt og overskueligt at starte op.
Når du har gjort dine idéer mere konkrete kan det være en god idé at få en revisor til at se på din forretningsplan og dit budget.
En revisor med branchekendskab kan rådgive dig inden for dit felt og hjælpe dig med at gennemskue om din forretningsplan ser realistisk ud.
I det hele taget er det en god idé at have en revisor til at sparre med. Ikke kun til årsregnskabet; men i hele driften af virksomheden.
En god
revisor kan hjælpe dig med bogholderi, administration, skattefordele og meget mere.
Held og lykke med dine projekter.