Styling af knapper

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej
Jeg har nu undret mig over hvordan jeg kan style knapper, således at jeg kan lave nogle knapper der passer ind i mit design, og bruge de samme knapper på alle systemer, i stedet for at de bare bruger deres standard-knapper. Jeg kan allerede gøre det med links. Med knapper kan jeg ændre tekstfarven og baggrundsfarven. Jeg kan også få en "custom" knap ind, men kan ikke rigtig komme videre derfra. Ligesom jeg kan med links hvor jeg definerer a.class:link til at være have min flotte knap og a.class:hover, a.class:focus til at have hover-effekten på min knap og a.class:active når man trykker på den. Men hvordan kan jeg style dette på submit, reset og buttons? Jeg har på fornemmelsen at det er noget med onClick, onfocus jeg skal have fat i, men ved ikke lige hvordan det skal se ud i CSS.
Det er jo meningen at en knap også skal ligne en knap når man trykker på den.
Jeg har styr på det hele, mangler bare lige lidt hjælp til hvad de elementer jeg skal style hedder i CSS og hvad jeg skal skrive for at style hover/focus og click.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Og hvordan skal det så gøres.
SKal jeg så lave input.class:active og input.class:hover, input.class:focus?

Ok. så langt så godt. Nu har jeg fået det til at virke, men jeg har en meget irriterende kant rundt om mine knapper:
Screenshot
CSS-fil:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

HTML-form:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Hvordan fjerner jeg den kant. Det ser jo ikke lige alt for pænt ud.

<< < 12 > >>
t