Hej
Jeg er igang med at lave en side, hvor det ville passe rigtig godt ind i designet at det nederste stykke grafik går hele vejen henover skærmen. Det har jeg i forvejen gjort med både banner og header. Dog benyttede jeg her background-image på <body></body> og derved kunne jeg få den til at gå hele vejen ud til kanten.
Nu skal jeg så have gjort det samme med min footer, men her er problemet at jeg ikke kan få den til at gå helt ud til kanten, medmindre jeg sætter width til 102%. Lader jeg den stå på 100%, så har jeg ca. 0,5cm på hver side af min div, som ikke blive udnyttet. Bruger jeg mere end 100%, så får jeg en fuldstændig unødvendig scrollbar.
Grunden til at jeg ikke bare kan lave samme nummer med baggrunden, således at det er som baggrund i body, er at siden udvides efter hvor meget indhold der er.
Min side er lige nu struktureret således:
<CONTAINER> - Starter
<BANNER>
<HEADER>
<WRAPPER> - Starter
<MENU>
<CONTENT>
</WRAPPER> - Slutter
<FOOTER>
<CONTACTINFO>
</CONTAINER> - Slutter
Alt er stylet med CSS.
Hvis jeg rykker <FOOTER> udenfor container kan jeg opnå det resultat jeg beskrev ovenfor.
Mit spørgsmål er så nu om jeg kan gøre et eller andet for at få baggrunden i footer helt ud til kanten af siden uden at få en scrollbar.