Dialogboks med "Ja"/"Nej"

Tags:    javascript php

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave en side hvor brugeren har mulighed for at slette sin profil fra systemet, og jeg kunne godt tænke mig at når man trykker på linket "Slet brugerprofil" skal der komme en dialogboks frem der spørger om man virkelig ønsker at slette sin profil, bare for at sikre at folk ikke ved et uheld kommer til at trykke på linket.
Jeg ved at det skal laves i javascript, men jeg ved ikke lige hvordan. Jeg har en idé om at jeg højest sandsynligt skal bruge "alert" men er ikke helt sikker. Og med alert har jeg jo kun en mulighed, som er at trykke på OK.
Hvordan skal jeg strukturere mit javascript, således at det giver mig Ja/Nej svarmulighed og afhængig af om der trykkes Ja eller Nej, skal der enten fortsættes til sletning, eller afbrydes.
Nu er det sådan at den skal finde og slette brugeren på baggrund at værdien i dennes id-felt og derfor skal jeg finde ud af om javascriptet skal placeres på siden med linket, eller på den side hvor selve sletningen foregår.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
aner ikke om dette er den rigtig måde, men det virker og er rimlig nemt at sætte op :)

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Jeg er ikke engang sikker på du behøver skrive return

<< < 12 > >>
t